Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki
Kod modułu: W2-TZ-S1-027
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot „Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki” uczy współczesnych trendów, wyzwań oraz możliwości rozwoju branży turystycznej w świetle globalnych zmian społecznych, ekonomicznych, technologicznych i środowiskowych. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z najnowszymi kierunkami rozwoju turystyki, takimi jak turystyka zrównoważona, cyfryzacja, zmiany klimatyczne, globalizacja oraz rosnące oczekiwania konsumentów. Przedmiot wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do przewidywania przyszłych trendów oraz planowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w branży turystycznej. Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi trendami i wyzwaniami w rozwoju turystyki, takimi jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, globalizacja i rosnące oczekiwania konsumentów, rozwinięcie umiejętności analizy i oceny perspektyw rozwoju turystyki oraz proponowania innowacyjnych rozwiązań oraz przygotowanie studentów do planowania i wdrażania strategii rozwoju turystyki, które uwzględniają przyszłe wyzwania i możliwości
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie najnowsze trendy i wyzwania w rozwoju turystyki, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, globalizacja i rosnące oczekiwania konsumentów [W2-TZ-S1-027_1]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
rozumie wpływ globalnych zmian społecznych, ekonomicznych, technologicznych i środowiskowych na rozwój branży turystycznej [W2-TZ-S1-027_2]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
zna metody analizy i oceny perspektyw rozwoju turystyki oraz proponowania innowacyjnych rozwiązań [W2-TZ-S1-027_3]
TZ-W04 [1/5] TZ-W05 [1/5]
potrafi analizować i oceniać perspektywy rozwoju turystyki w kontekście globalnych wyzwań i trendów [W2-TZ-S1-027_4]
TZ-U03 [1/5] TZ-U05 [1/5]
potrafi proponować innowacyjne rozwiązania w odpowiedzi na wyzwania współczesnej turystyki [W2-TZ-S1-027_5]
TZ-U02 [1/5] TZ-U03 [1/5]
potrafi planować i wdrażać strategie rozwoju turystyki, które uwzględniają przyszłe wyzwania i możliwości [W2-TZ-S1-027_6]
TZ-U05 [1/5] TZ-U06 [1/5]
jest świadomy wpływu globalnych zmian na rozwój turystyki oraz gotów do podejmowania działań na rzecz innowacyjności i zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-027_7]
TZ-K01 [1/5] TZ-K05 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W2-TZ-S1-027_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  zaliczenie W2-TZ-S1-027_1 W2-TZ-S1-027_2 W2-TZ-S1-027_4 W2-TZ-S1-027_5
laboratorium [W2-TZ-S1-027_fs_2] 15 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W2-TZ-S1-027_3 W2-TZ-S1-027_6 W2-TZ-S1-027_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)