Zróżnicowanie kulturowe świata
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: | Zróżnicowanie kulturowe świata |
---|---|
Kod modułu: | W2-TZ-S1-009 |
Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot koncentruje się na analizie różnic i podobieństw między kulturami, ich wpływie na zachowania społeczne, tradycje, obyczaje oraz na rozwój turystyki. Studenci zapoznają się z kluczowymi pojęciami z zakresu kulturoznawstwa, antropologii kulturowej i socjologii, a także z przykładami różnorodności kulturowej w różnych regionach świata. Przedmiot rozwija umiejętność analizy i zrozumienia różnic kulturowych, co jest niezbędne w pracy w branży turystycznej, gdzie kontakt z różnymi kulturami jest codziennością. Przedmiot ma charakter interdyscyplinarny, łącząc elementy kulturoznawstwa, antropologii, socjologii i zarządzania turystyką. W trakcie zajęć studenci będą analizować konkretne przykłady różnic kulturowych, uczestniczyć w dyskusjach oraz przygotowywać projekty związane z promocją kultury i turystyki kulturowej. Głównym celem przedmiotu Zróżnicowanie kulturowe świata jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i analizy różnorodności kulturowej na świecie, zapoznanie studentów z pojęciami i teoriami z zakresu kulturoznawstwa i antropologii kulturowej a także rozwinięcie umiejętności analizy i zrozumienia różnic kulturowych oraz ich wpływu na zachowania społeczne i rozwój turystyki |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie pojęcia i teorie z zakresu kulturoznawstwa i antropologii kulturowej [W2-TZ-S1-009_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ różnic kulturowych na zachowania społeczne, tradycje i obyczaje [W2-TZ-S1-009_2] |
TZ-W01 [1/5] |
zna zasady promocji turystyki kulturowej oraz jej znaczenie dla rozwoju turystyki [W2-TZ-S1-009_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi analizować i porównywać różnice kulturowe w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-009_4] |
TZ-U01 [1/5] |
potrafi identyfikować i oceniać wpływ różnic kulturowych na rozwój turystyki [W2-TZ-S1-009_5] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi projektować i wdrażać strategie promocji turystyki kulturowej z uwzględnieniem różnic kulturowych [W2-TZ-S1-009_6] |
TZ-U03 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TZ-S1-009_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-009_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |