Turystyczne regiony świata
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: | Turystyczne regiony świata |
---|---|
Kod modułu: | W2-TZ-S1-008 |
Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot skupia się na przestudiowaniu kluczowych destynacji turystycznych, ich atrakcji, kultury, historii oraz czynników determinujących ich popularność. Studenci zapoznają się z charakterystyką regionów turystycznych na różnych kontynentach, uwzględniając zarówno aspekty przyrodnicze, jak i kulturowe. Przedmiot rozwija umiejętność analizy i porównywania regionów turystycznych oraz zrozumienie, w jaki sposób różne czynniki wpływają na rozwój turystyki w poszczególnych częściach świata. Przedmiot łączy elementy geografii, kulturoznawstwa, historii i zarządzania turystyką. W trakcie zajęć studenci będą analizować konkretne przykłady regionów turystycznych, zarówno tych dobrze znanych, jak i mniej popularnych, aby zrozumieć, jak różnorodność kulturowa i przyrodnicza wpływa na atrakcyjność turystyczną. Głównym celem przedmiotu Turystyczne regiony świata jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i analizy różnorodności regionów turystycznych na świecie. Studenci także zapoznają się z charakterystyką najważniejszych regionów turystycznych na świecie, w tym ich atrakcji, kultury, historii i środowiska przyrodniczego. Ponadto studenci rozwiną umiejętności analizy i porównywania regionów turystycznych pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie charakterystykę najważniejszych regionów turystycznych na świecie, w tym ich atrakcji, kultury, historii i środowiska przyrodniczego [W2-TZ-S1-008_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ czynników przyrodniczych, kulturowych i społeczno-ekonomicznych na rozwój turystyki w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-008_2] |
TZ-W01 [1/5] |
zna zasady zrównoważonego rozwoju turystyki oraz ich znaczenie dla ochrony środowiska i dziedzictwa kulturowego [W2-TZ-S1-008_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi analizować i porównywać regiony turystyczne pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki [W2-TZ-S1-008_4] |
TZ-U01 [1/5] |
potrafi identyfikować i oceniać czynniki wpływające na rozwój turystyki w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-008_5] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi projektować i wdrażać strategie promocji regionów turystycznych z uwzględnieniem ich unikalnych cech [W2-TZ-S1-008_6] |
TZ-U03 [1/5] |
jest świadomy różnorodności kulturowej i przyrodniczej regionów turystycznych oraz gotowy do promowania ich zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-008_7] |
TZ-K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TZ-S1-008_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
W2-TZ-S1-008_1 |
laboratorium [W2-TZ-S1-008_fs_2] | 30 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-008_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |