Geografia turyzmu
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: | Geografia turyzmu |
---|---|
Kod modułu: | W2-TZ-S1-007 |
Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot "Geografia turystyki" stanowi kompleksowe studium przestrzennego zróżnicowania zjawisk turystycznych w ujęciu geograficznym. Program łączy analizę czynników przyrodniczych i antropogenicznych kształtujących ruch turystyczny, badając prawidłowości jego rozmieszczenia, struktury przestrzennej oraz wzajemnych relacji między środowiskiem a działalnością turystyczną na różnych poziomach organizacji przestrzennej. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z teorią i praktyką geografii turystyki, w tym z analizą atrakcyjności turystycznej regionów, zróżnicowaniem przestrzennym ruchu turystycznego oraz wpływem turystyki na środowisko i społeczeństwo. Studenci zapoznają się z kluczowymi pojęciami, takimi jak przestrzeń turystyczna, atrakcje turystyczne, infrastruktura turystyczna oraz zrównoważony rozwój turystyki. Przedmiot ma charakter interdyscyplinarny, łącząc elementy geografii, ekonomii, socjologii i zarządzania turystyką. W trakcie zajęć studenci będą analizować konkretne przykłady regionów turystycznych, zarówno w Polsce, jak i na świecie, aby zrozumieć, jak czynniki geograficzne wpływają na rozwój różnych form turystyki. Głównym celem przedmiotu Geografia turyzmu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i analizy przestrzennych aspektów turystyki, zapoznanie studentów z pojęciami i teoriami geografii turystyki oraz ich zastosowaniem w praktyce oraz rozwinięcie umiejętności analizy atrakcyjności turystycznej regionów oraz zróżnicowania przestrzennego ruchu turystycznego |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna pojęcia i teorie geografii turyzmu [W2-TZ-S1-007_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ czynników przyrodniczych i społeczno-ekonomicznych na rozwój turystyki [W2-TZ-S1-007_2] |
TZ-W01 [1/5] |
zna zasady zrównoważonego rozwoju turystyki oraz ich znaczenie dla ochrony środowiska i dziedzictwa kulturowego [W2-TZ-S1-007_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi analizować i oceniać atrakcyjność turystyczną regionów [W2-TZ-S1-007_4] |
TZ-U01 [1/5] |
potrafi identyfikować i oceniać czynniki wpływające na rozwój turystyki w różnych regionach świata [W2-TZ-S1-007_5] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi projektować i wdrażać strategie rozwoju turystyki z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-007_6] |
TZ-U03 [1/5] |
jest świadomy wpływu turystyki na środowisko i społeczeństwo oraz gotów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-007_7] |
TZ-K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TZ-S1-007_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
W2-TZ-S1-007_1 |
laboratorium [W2-TZ-S1-007_fs_2] | 30 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-007_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |