Zróżnicowanie krajobrazowe świata - zasoby i walory krajobrazowe Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: Zróżnicowanie krajobrazowe świata - zasoby i walory krajobrazowe
Kod modułu: W2-TZ-S1-020
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot „Zróżnicowanie krajobrazowe świata – zasoby i walory krajobrazowe” zajmuje się analizą różnorodności krajobrazów świata, ich zasobów oraz wartości turystycznych. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z charakterystyką krajobrazów naturalnych i kulturowych, ich genezą, ewolucją oraz znaczeniem dla turystyki. Przedmiot wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do identyfikowania, oceny i wykorzystywania zasobów krajobrazowych w planowaniu i organizacji turystyki, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z charakterystyką różnorodnych krajobrazów świata oraz ich zasobów i walorów turystycznych, rozwinięcie umiejętności analizy i oceny zasobów krajobrazowych pod kątem ich wykorzystania w turystyce oraz przygotowanie studentów do planowania i organizacji turystyki opartej na zasobach krajobrazowych, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie charakterystykę różnorodnych krajobrazów świata oraz ich zasobów i walorów turystycznych [W2-TZ-S1-020_1]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
rozumie wpływ krajobrazów na atrakcyjność turystyczną regionów oraz zasady zrównoważonego wykorzystania zasobów krajobrazowych [W2-TZ-S1-020_2]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
zna metody planowania i organizacji turystyki opartej na zasobach krajobrazowych, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-020_3]
TZ-W04 [1/5] TZ-W05 [1/5]
potrafi analizować i oceniać zasoby krajobrazowe pod kątem ich wykorzystania w turystyce [W2-TZ-S1-020_4]
TZ-U01 [1/5] TZ-U02 [1/5]
potrafi planować i organizować turystykę opartą na zasobach krajobrazowych, z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-020_5]
TZ-U01 [1/5] TZ-U02 [1/5]
potrafi projektować i wdrażać strategie zrównoważonego zarządzania turystyką opartą na zasobach krajobrazowych [W2-TZ-S1-020_6]
TZ-U03 [1/5] TZ-U06 [1/5]
jest świadomy wpływu turystyki na krajobrazy oraz gotów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-020_7]
TZ-K05 [1/5] TZ-K06 [1/5]
rozumie znaczenie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej w branży turystycznej [W2-TZ-S1-020_8]
TZ-K03 [1/5] TZ-K04 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W2-TZ-S1-020_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  zaliczenie W2-TZ-S1-020_1 W2-TZ-S1-020_2 W2-TZ-S1-020_4 W2-TZ-S1-020_5
laboratorium [W2-TZ-S1-020_fs_2] 15 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W2-TZ-S1-020_3 W2-TZ-S1-020_6 W2-TZ-S1-020_7 W2-TZ-S1-020_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)