Atrakcje turystyczne Polski Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: Atrakcje turystyczne Polski
Kod modułu: W2-TZ-S1-014
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Atrakcje turystyczne Polski to przedmiot obejmujący analizę różnorodnych obiektów i miejsc przyciągających turystów krajowych i zagranicznych, w tym zabytki kulturowe, cuda przyrody, parki narodowe, miasta historyczne, ośrodki pielgrzymkowe oraz nowoczesne atrakcje. Studenci zapoznają się z charakterystyką tych miejsc, ich historią, znaczeniem kulturowym i przyrodniczym, a także z czynnikami, które wpływają na ich popularność wśród turystów. Przedmiot łączy elementy geografii, historii, kulturoznawstwa i zarządzania turystyką. W trakcie zajęć studenci będą analizować konkretne przykłady atrakcji turystycznych w Polsce, aby zrozumieć, jak różnorodność kulturowa i przyrodnicza wpływa na atrakcyjność turystyczną kraju. Głównym celem przedmiotu Atrakcje turystyczne Polski jest zapoznanie studentów z charakterystyką najważniejszych atrakcji turystycznych w Polsce, w tym ich historii, znaczenia kulturowego i przyrodniczego, rozwinięcie umiejętności analizy i porównywania atrakcji turystycznych pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki oraz przygotowanie studentów do identyfikacji czynników wpływających na popularność atrakcji turystycznych wśród turystów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna najważniejsze atrakcje turystyczne w Polsce, w tym ich historię, znaczenie kulturowe i przyrodnicze [W2-TZ-S1-014_1]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
rozumie wpływ czynników kulturowych, historycznych i przyrodniczych na atrakcyjność turystyczną [W2-TZ-S1-014_2]
TZ-W01 [1/5] TZ-W04 [1/5]
zna zasady zrównoważonego rozwoju turystyki oraz ich znaczenie dla ochrony środowiska i dziedzictwa kulturowego [W2-TZ-S1-014_3]
TZ-W04 [1/5] TZ-W05 [1/5]
potrafi analizować i porównywać atrakcje turystyczne pod kątem ich atrakcyjności i specyfiki [W2-TZ-S1-014_4]
TZ-U01 [1/5] TZ-U02 [1/5]
potrafi identyfikować i oceniać czynniki wpływające na popularność atrakcji turystycznych wśród turystów [W2-TZ-S1-014_5]
TZ-U01 [1/5] TZ-U02 [1/5]
potrafi projektować i wdrażać strategie promocji atrakcji turystycznych z uwzględnieniem ich unikalnych cech [W2-TZ-S1-014_6]
TZ-U03 [1/5] TZ-U06 [1/5]
jest świadomy różnorodności kulturowej i przyrodniczej atrakcji turystycznych w Polsce oraz gotów do promowania ich zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-014_7]
TZ-K05 [1/5] TZ-K06 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W2-TZ-S1-014_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin W2-TZ-S1-014_1 W2-TZ-S1-014_2 W2-TZ-S1-014_4 W2-TZ-S1-014_5
laboratorium [W2-TZ-S1-014_fs_2] 30 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W2-TZ-S1-014_3 W2-TZ-S1-014_6 W2-TZ-S1-014_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)