Transdyscyplinarność antropologii kulturowej
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: W6-S2AK19.2025

Nazwa modułu: | Transdyscyplinarność antropologii kulturowej |
---|---|
Kod modułu: | W6-AK-S2-TAK |
Kod programu: | W6-S2AK19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 7 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest stopniowe rozszerzanie wiedzy i umiejętności studenta/studentki w zakresie znajomości specyfiki transdyscyplinarności antropologii kulturowej oraz zainspirowanie studenta/studentki do samodzielnego pogłębiania wiedzy w tym zakresie z użyciem wskazanej w sylabusie literatury przedmiotu (obowiązkowej i uzupełniającej). Student/studentka zapozna się pogłębioną refleksją dotyczącą transdyscyplinarności antropologii kultury w kształtowaniu i interpretowaniu zjawisk kulturowych. Zagadnienia podejmowane w ramach modułu mają na celu ukazanie istotnej roli wykraczania poza tradycyjne granice antropologii kulturowej oraz kształtowania umiejętności dostrzegania i/ lub ustanawiania nowych pól badawczych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie znajomości zagadnień dotyczących interdyscyplinarności antropologii kulturowej [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
jest wrażliwy na etyczne aspekty związane z interdyscyplinarnością antropologii kultury w interpretowaniu zjawisk kulturowych [_K_2] |
K_K07 [2/5] |
potrafi wykorzystać poznany warsztat badawczy do przygotowania i przeprowadzenia zaawansowanego procesu badawczego; wskazać wnioski, zaprezentować wyniki oraz wskazać perspektywy badawcze [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać profesjonalne umiejętności w zakresie budowania swego warsztatu naukowego, wykorzystując w tym celu różne dostępne źródła danych [_U_2] |
K_U05 [4/5] |
zna szczegółowo współczesne zagadnienia dotyczące transdyscyplinarności antropologii kulturowej, jej kształtowanie się oraz posiada wiedzę na temat różnorodnego ujmowania zjawisk kulturowych (orientacje teoretyczne oraz związane z nimi metodologie badawcze) [_W_1] |
K_W05 [4/5] |
zna i rozumie rozszerzoną, specjalistyczną terminologię związaną z trandyscyplinarnością antropologii kulturowej oraz obserwuje dawne i współczesne problemy badawcze i ich rozwój w kontekście historyczno-społecznym [_W_2] |
K_W01 [4/5] |
ma rozszerzoną usystematyzowaną wiedzę na temat różnych koncepcji dotyczących człowieka, stanowiących podstawy wiedzy humanistycznej [_W_3] |
K_W06 [5/5] |
zna i rozumie na podstawie rozszerzonym znaczenie teorii etnologicznych i antropologicznych w kształtowaniu i interpretowaniu zjawisk kulturowych [_W_4] |
K_W07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [_fs_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
_K_1 |
wykład [_fs_2] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
_W_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |