Dziedzictwo kulturowe a współczesne wyzwania
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: W6-S2AK19.2025

Nazwa modułu: | Dziedzictwo kulturowe a współczesne wyzwania |
---|---|
Kod modułu: | W6-AK-S2-DKWW |
Kod programu: | W6-S2AK19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł diagnozuje najważniejsze, współczesne wyzwania związane z dziedzictwem kulturowym - jego materialnymi i niematerialnymi przejawami oraz relacjami ze środowiskiem przyrodniczym. Analizie poddane zostaną takie zagadnienia jak: mapowanie, interpretowanie czy negocjowanie dziedzictwa na poziomie wspólnot lokalnych, regionalnych, jak i polityki państw, w ujęciu globalnym. Wiedza teoretyczna interpretowana zostanie w oparciu o wybrane przykłady dziedzictwa kulturowego wykorzystywanego w dyskursie politycznym, tożsamościowym oraz w kontekście podejmowanych działań edukacyjnych, komercyjnych, czy inicjatyw z zakresu animacji kultury. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do świadomego uczestnictwa w życiu społecznym: ma świadomość istnienia mechanizmów
kształtujących kulturę (w tym dziedzictwo kulturowe) i życie społeczne człowieka [_K_1] |
K_K05 [3/5] |
ma przekonanie o wartości dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego oraz odpowiedzialności za nie [_K_2] |
K_K04 [4/5] |
potrafi diagnozować i analizować z wykorzystaniem narzędzi antropologicznych konkretne problemy dotyczące współczesnego dziedzictwa kulturowego [_U_1] |
K_U06 [2/5] |
ma wiedzę na temat refleksji antropologicznej dotyczącej szerokiego rozumienia dziedzictwa kulturowego i stojących przed nim współcześnie wyzwań [_W_1] |
K_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [_fs_1] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |