Design i dziedzictwo książki: Dziedzictwo kulturowe. Podstawy teoretyczne i projekty
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Design i dziedzictwo książki: Dziedzictwo kulturowe. Podstawy teoretyczne i projekty |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-DDK-S2-DKPTP02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi aspektami dziedzictwa kulturowego oraz ich praktycznym zastosowaniem w instytucjach kultury. Studenci poznają kluczowe koncepcje teoretyczne dotyczące ochrony i zarządzania dziedzictwem kulturowym. Jednocześnie nabywają praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia i realizacji projektów, ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy (fundraisingu). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Studenci poznają koncepcje i definicje dziedzictwa kulturowego (materialnego i niematerialnego) oraz prawne i instytucjonalne ramy ochrony dziedzictwa. [DKPTP02_1] |
K_W03 [3/5] |
Studenci poznają teorie dotyczące interpretacji i prezentacji dziedzictwa kulturowego oraz metodologii badania i dokumentowania dziedzictwa kulturowego. [DKPTP02_2] |
K_W02 [4/5] |
Studenci uczą się opracowywania koncepcji projektów związanych z dziedzictwem kulturowym, poszukiwania potencjalnych źródeł finansowania oraz tworzenia dokumentacji projektowej. [DKPTP02_3] |
K_U01 [4/5] |
Studenci uczą się przygotowywania wniosków grantowych i aplikacji o dofinansowanie, zarządzanie budżetem projektu kulturalnego oraz planowania działań promocyjnych i marketingowych. [DKPTP02_4] |
K_U06 [4/5] |
Student jest w stanie współpracować z różnorodnymi interesariuszami (przedstawicielami instytucji kultury, samorządów i społeczności lokalnych), identyfikując problemy i potrzeby związane z ochroną dziedzictwa kulturowego oraz aktywnie i w duchu przedsiębiorczości angażując się w odpowiedzialne działania na rzecz zachowania spuścizny kulturowej na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim. [DKPTP02_5] |
K_K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [DKPTP02_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
DKPTP02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |