Nowoczesna biblioteka: Projektowanie i aranżacja przestrzeni bibliotecznej
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Projektowanie i aranżacja przestrzeni bibliotecznej |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-PAPB03 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zdobywają wiedzę na temat architektury bibliotecznej oraz dawnych i współczesnych kierunków projektowania i aranżacji bibliotek w Polsce i na świecie, z uwzględnieniem aspektów funkcjonalnych, estetycznych, a także inwestycyjno-budowlanych. Ponadto studenci uzyskują wiedzę i kompetencje związane z kształtowaniem i oceną jakości przestrzeni bibliotecznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię związaną z architekturą biblioteczną, organizacją przestrzenną i wyposażeniem bibliotek. Ma wiedzę na temat historycznych i współczesnych kierunków rozwoju budownictwa bibliotecznego. Rozumie uwarunkowania i specyfikę procesów inwestycyjno-budowlanych związanych z planowaniem, projektowaniem, wznoszeniem i modernizacją budynków oraz pomieszczeń bibliotecznych. [PAPB03_01] |
K_W04 [4/5] |
Student jest przygotowany do aktywnej współpracy z inwestorem, architektem i wykonawcą na różnych etapach realizacji prac związanych z projektowaniem i aranżacją bibliotek. Umie diagnozować i formułować potrzeby i oczekiwania wobec nowych rozwiązań, potrafi opracować koncepcję zmian w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy biblioteki. [PAPB03_02] |
K_U05 [3/5] |
Student zna kluczowe zasady aranżacji przestrzeni bibliotecznej i potrafi je zastosować w celu zapewnienia wysokiej jakości usług na rzecz różnych grup użytkowników. [PAPB03_03] |
K_W10 [4/5] |
Student umie analizować współczesną architekturę biblioteczną, z uwzględnieniem różnorodnych aspektów funkcjonalnych i estetycznych. Jest w stanie dostrzegać i rozwiązywać problemy związane z aranżacją przestrzeni bibliotecznej. [PAPB03_04] |
K_U011 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PAPB03_fs_1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
PAPB03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |