Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-SCI03 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zdobywają wiedzę z zakresu działalności i organizacji bibliotek - Szkolnych Centrów Informacji. Realizacja modułu ma na celu przygotowanie studenta do praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności, stosowania poznanych form i metod pracy w działalności bibliotecznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę z zakresu genezy współczesnych bibliotek szkolnych, jak również obecnych kierunków rozwoju tych bibliotek. [SCI03_01] |
K_W04 [3/5] |
Student ma wiedzę z zakresu podstaw prawnych funkcjonowania bibliotek szkolnych w Polsce. [SCI03_02] |
K_W07 [4/5] |
Student potrafi zastosować w praktyce zasady organizacji i funkcjonowania bibliotek szkolnych zgodnie z polskimi i międzynarodowymi wytycznymi i regulacjami stowarzyszeń bibliotekarskich. [SCI03_03] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi zastosować w praktyce odpowiednie formy pracy z użytkownikami bibliotek szkolnych. [SCI03_04] |
K_U010 [5/5] |
Student jest w stanie dostrzegać potrzeby społeczności szkolnej oraz inicjuje działania na rzecz rozwoju nowoczesnej biblioteki szkolnej jako centrum informacji i kultury, z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa i w zgodzie z celami placówki oświatowej. [SCI03_05] |
K_K03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [SCI03_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka badawcza [e08] |
zaliczenie |
SCI03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |