Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach
Kod modułu: W1-BN-NB-S2-PKCB02
Kod programu: W1-S2BN19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma na celu wyposażenie studentów w umiejętności promowania literatury i czytelnictwa w środowisku bibliotecznym. Studenci nauczą się tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne, organizować wydarzenia kulturalne oraz wykorzystywać nowe technologie w promocji książek. Program obejmuje analizę różnych strategii marketingowych, badanie potrzeb czytelników oraz rozwijanie kreatywności w przyciąganiu nowych użytkowników. Kluczowym celem modułu jest przygotowanie studentów do skutecznego wspierania rozwoju czytelnictwa oraz podnoszenia atrakcyjności bibliotek. Na zakończenie kursu studenci będą mieli za zadanie stworzyć i zaprezentować własną kampanię promującą czytelnictwo.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student rozumie potrzeby i zachowania czytelników, zna narzędzia i technologie wykorzystywane w promocji książek. Potrafi wymienić różnorodne źródła informacji o wydarzeniach poświęconych promocji książki. Student zna także metody, którymi bada się omawiane zagadnienia. [PKCB02_01]
K_W06 [4/5] K_W07 [5/5]
Student potrafi tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne. Potrafi samodzielnie planować i realizować poszczególne działania związane z promocją książki i czytelnictwa. [PKCB02_02]
K_U06 [5/5] K_U08 [4/5]
Student, przy użyciu przyswojonej terminologii i metodologii, potrafi przygotowywać informacje promujące bibliotekę, usługi i imprezy biblioteczne, publikacje, wydawnictwa i poszczególnych autorów. [PKCB02_03]
K_U07 [5/5]
Korzystając z różnych metod oraz nabytej wiedzy i umiejętności, student posiada profesjonalne umiejętności komunikowania przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych. Student potrafi zastosować teorie, zasady, metody, techniki i narzędzia projektowania wizualnego. [PKCB02_04]
K_U05 [3/5]
Student jest kreatywny w przyciąganiu nowych użytkowników bibliotek. Jest gotów do ciągłego samodoskonalenia służącego pogłębianiu wiedzy i umiejętności. Wykorzystując badania rynku medialnego związanego z książką i źródła informacji o nim, student jest w stanie przewidywać i rozwiązywać problemy. [PKCB02_05]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] K_K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PKCB02_fs_1] 30 Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Praca z komputerem [d01] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie PKCB02_01 PKCB02_02 PKCB02_03 PKCB02_04 PKCB02_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)