Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-PKCB02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu wyposażenie studentów w umiejętności promowania literatury i czytelnictwa w środowisku bibliotecznym. Studenci nauczą się tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne, organizować wydarzenia kulturalne oraz wykorzystywać nowe technologie w promocji książek. Program obejmuje analizę różnych strategii marketingowych, badanie potrzeb czytelników oraz rozwijanie kreatywności w przyciąganiu nowych użytkowników. Kluczowym celem modułu jest przygotowanie studentów do skutecznego wspierania rozwoju czytelnictwa oraz podnoszenia atrakcyjności bibliotek. Na zakończenie kursu studenci będą mieli za zadanie stworzyć i zaprezentować własną kampanię promującą czytelnictwo. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie potrzeby i zachowania czytelników, zna narzędzia i technologie wykorzystywane w promocji książek. Potrafi wymienić różnorodne źródła informacji o wydarzeniach poświęconych promocji książki. Student zna także metody, którymi bada się omawiane zagadnienia. [PKCB02_01] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne. Potrafi samodzielnie planować i realizować poszczególne działania związane z promocją książki i czytelnictwa. [PKCB02_02] |
K_U06 [5/5] |
Student, przy użyciu przyswojonej terminologii i metodologii, potrafi przygotowywać informacje promujące bibliotekę, usługi i imprezy biblioteczne, publikacje, wydawnictwa i poszczególnych autorów. [PKCB02_03] |
K_U07 [5/5] |
Korzystając z różnych metod oraz nabytej wiedzy i umiejętności, student posiada profesjonalne umiejętności komunikowania przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych. Student potrafi zastosować teorie, zasady, metody, techniki i narzędzia projektowania wizualnego. [PKCB02_04] |
K_U05 [3/5] |
Student jest kreatywny w przyciąganiu nowych użytkowników bibliotek. Jest gotów do ciągłego samodoskonalenia służącego pogłębianiu wiedzy i umiejętności. Wykorzystując badania rynku medialnego związanego z książką i źródła informacji o nim, student jest w stanie przewidywać i rozwiązywać problemy. [PKCB02_05] |
K_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PKCB02_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PKCB02_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |