Nowoczesna biblioteka: Recepcja współczesnych tekstów kultury dla młodego odbiorcy
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Recepcja współczesnych tekstów kultury dla młodego odbiorcy |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-RWTKD02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zdobędą podstawową wiedzę, jak również wynikające z niej umiejętności i kompetencje, na temat procesów uczestnictwa młodego odbiorcy w realnym i wirtualnym świecie tekstów kultury (dzieł utrwalonych w formie pisemnej, wizualnej, audialnej, ect.). Uwzględnione zostaną uwarunkowania psychologiczne, społeczne i kulturowe odbioru, motywacje i konsekwencje zachowań medialnych, wraz z elementami współczesnego rynku publikacji adresowanych do młodego odbiorcy oraz źródeł informacji o nich. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat sytuacji młodego odbiorcy we współczesnej kulturze medialnej oraz wpływu uwarunkowań psychicznych, społeczno-kulturowych i edukacyjno-wychowawczych na kształtowanie się i rozwój procesów obcowania dzieci i młodzieży z tekstami kultury. [RWTKDO0_1 ] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi wyszukać, scharakteryzować i przeprowadzić krytyczną ocenę adresowanych do dzieci wytworów współczesnej kultury (różnych postaci książki, prasy, produktu totalnego, filmu, obrazu, ect.). [RWTKDO0_2] |
K_U011 [4/5] |
Student jest przekonany o konieczności organizowania spotkań mających na celu edukację młodych ludzi z zakresu bezpiecznego, etycznego i zgodnego z prawem korzystania z Internetu. [RWTKDO0_3] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [RWTKDO02_fs_1] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
RWTKDO0_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |