Seminarium magisterskie 3 (moduł obowiązkowy dyplomowy)
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 3 (moduł obowiązkowy dyplomowy) |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-S2-SMMO03 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Trzeci semestr seminarium należy poświęcić na pisemne przygotowanie rozdziału/rozdziałów rozprawy. Student realizuje zadanie z pełną świadomością roli opracowywanej części w całości rozprawy. Formułuje tezy, przedstawia stanowiska innych autorów na dany temat, ocenia wyniki własnych badań oraz projektuje dalszy tok pracy w miarę pogłębiania swojej orientacji w możliwościach pozyskiwania informacji z publikacji oraz dokumentów uzyskiwanych w instytucjach, do których zwraca się oficjalną drogą, za pośrednictwem listów intencyjnych. W przypadku gromadzenia danych z użyciem narzędzi takich jak ankieta, kwestionariusz czy formularz obserwacji, student przygotowuje narzędzia do tworzenia własnej dokumentacji pomocniczej. Powinien także wykazać się umiejętnością redagowania tekstu, dbałością o formę językową, kompozycję pisanych rozdziałów, poprawnym cytowaniem źródeł oraz dokumentowaniem ich pochodzenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat wartości pracy koncepcyjnej w nauce w ogóle, a w szczególności w obrębie bibliologii i informatologii. Zna podstawy ewaluacji osiągnięć w pracy naukowej podejmowanej w uczelni wyższej. [SMMO03_01] |
K_W01 [5/5] |
Student ma wiedzę na temat warsztatu badawczego bibliologii i informatologii, stosowanych w nich metod i narzędzi badawczych. Zna zasady poprawnej kompozycji większej wypowiedzi naukowej (studium, zarysu monograficznego, monografii) w komunikacji naukowej za pośrednictwem różnych kanałów. Wie jak właściwie przekazywać wskazówki źródłowe, terminologiczne, teoretyczne. Zna podstawy poprawności językowej tekstu naukowego. [SMMO03_02] |
K_W02 [5/5] |
Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną z wybranych nauk humanistycznych i społecznych przydatnych w pracach naukowych z zakresu bibliologii i informatologii (np. historii, literaturoznawstwa, językoznawstwa, socjologii). Potrafi samodzielnie rozwijać własne umiejętności badawcze, realizując wybrany przez siebie temat z jednej subdyscypliny bibliologii i informatologii. [SMMO03_03] |
K_U01 [5/5] |
Student umie przedstawić spójnie, logicznie oraz rzeczowo w ustnej i pisemnej formie własne poglądy. Umie udokumentować poprawnie wypowiedź naukową. Dodatkowo potrafi argumentować swoje stanowisko, opierając się na rzetelnych źródłach, oraz skutecznie komunikować wyniki badań w sposób zrozumiały dla odbiorcy. Wykazuje również umiejętność krytycznej analizy i oceny dostępnej literatury oraz włącza ją w kontekst własnych rozważań. [SMMO03_04] |
K_U011 [4/5] |
Student ma pogłębioną świadomość potrzeby dbania o sprawność językową w naukowych wypowiedziach piśmienniczych oraz potrafi weryfikować dostrzegane u siebie braki poprzez samokształcenie. Rozumie konieczność posiadania wysokich kompetencji językowych i merytorycznych w pracy zawodowej, w tym w ramach seminarium magisterskiego. [SMMO03_05] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SMMO03_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
SMMO03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |