Seminarium magisterskie 3 (moduł obowiązkowy dyplomowy) Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 3 (moduł obowiązkowy dyplomowy)
Kod modułu: W1-BN-S2-SMMO03
Kod programu: W1-S2BN19.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Trzeci semestr seminarium należy poświęcić na pisemne przygotowanie rozdziału/rozdziałów rozprawy. Student realizuje zadanie z pełną świadomością roli opracowywanej części w całości rozprawy. Formułuje tezy, przedstawia stanowiska innych autorów na dany temat, ocenia wyniki własnych badań oraz projektuje dalszy tok pracy w miarę pogłębiania swojej orientacji w możliwościach pozyskiwania informacji z publikacji oraz dokumentów uzyskiwanych w instytucjach, do których zwraca się oficjalną drogą, za pośrednictwem listów intencyjnych. W przypadku gromadzenia danych z użyciem narzędzi takich jak ankieta, kwestionariusz czy formularz obserwacji, student przygotowuje narzędzia do tworzenia własnej dokumentacji pomocniczej. Powinien także wykazać się umiejętnością redagowania tekstu, dbałością o formę językową, kompozycję pisanych rozdziałów, poprawnym cytowaniem źródeł oraz dokumentowaniem ich pochodzenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat wartości pracy koncepcyjnej w nauce w ogóle, a w szczególności w obrębie bibliologii i informatologii. Zna podstawy ewaluacji osiągnięć w pracy naukowej podejmowanej w uczelni wyższej. [SMMO03_01]
K_W01 [5/5] K_W05 [4/5]
Student ma wiedzę na temat warsztatu badawczego bibliologii i informatologii, stosowanych w nich metod i narzędzi badawczych. Zna zasady poprawnej kompozycji większej wypowiedzi naukowej (studium, zarysu monograficznego, monografii) w komunikacji naukowej za pośrednictwem różnych kanałów. Wie jak właściwie przekazywać wskazówki źródłowe, terminologiczne, teoretyczne. Zna podstawy poprawności językowej tekstu naukowego. [SMMO03_02]
K_W02 [5/5] K_W06 [4/5]
Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną z wybranych nauk humanistycznych i społecznych przydatnych w pracach naukowych z zakresu bibliologii i informatologii (np. historii, literaturoznawstwa, językoznawstwa, socjologii). Potrafi samodzielnie rozwijać własne umiejętności badawcze, realizując wybrany przez siebie temat z jednej subdyscypliny bibliologii i informatologii. [SMMO03_03]
K_U01 [5/5] K_U03 [4/5]
Student umie przedstawić spójnie, logicznie oraz rzeczowo w ustnej i pisemnej formie własne poglądy. Umie udokumentować poprawnie wypowiedź naukową. Dodatkowo potrafi argumentować swoje stanowisko, opierając się na rzetelnych źródłach, oraz skutecznie komunikować wyniki badań w sposób zrozumiały dla odbiorcy. Wykazuje również umiejętność krytycznej analizy i oceny dostępnej literatury oraz włącza ją w kontekst własnych rozważań. [SMMO03_04]
K_U011 [4/5] K_U04 [5/5]
Student ma pogłębioną świadomość potrzeby dbania o sprawność językową w naukowych wypowiedziach piśmienniczych oraz potrafi weryfikować dostrzegane u siebie braki poprzez samokształcenie. Rozumie konieczność posiadania wysokich kompetencji językowych i merytorycznych w pracy zawodowej, w tym w ramach seminarium magisterskiego. [SMMO03_05]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5] K_K06 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [SMMO03_fs_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie SMMO03_01 SMMO03_02 SMMO03_03 SMMO03_04 SMMO03_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)