Nowe formy publikacji
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowe formy publikacji |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-S2-NFP02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu, studenci zdobywają wiedzę na temat współczesnych form publikacji oraz książki obejmujących zagadnienia publikacji cyfrowej, multimedialnej, personalizowanej, konwergencyjnej itp. Studenci poznają charakterystyczne cechy poszczególnych dokumentów i towarzyszących im rozszerzeń. Omawiane są narzędzia do tworzenia, ale także odczytu treści. Analizie podlegają atuty i atrybuty różnych uzupełnień dokumentów. Omówieniu podlegają cechy kompozycyjne różnych form publikacyjnych i ich udziału w przekazie informacyjnym, rozrywkowy, branżowym jak i naukowym. Udział w zajęciach ma na celu kształtować wiedzę teoretyczną i praktyczną, ale także przygotować do samodzielnego wykorzystywania poznanych narzędzi w dalszych studiach, pracy naukowej, a następnie zawodowej.
Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju form i narzędzi publikacyjnych, studenci winni być przygotowani do podejmowania samodzielnych decyzji w doborze przykładów publikacji oraz wykształcić nawyk permanentnej i samodzielnej aktualizacji wiedzy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna specjalistyczną terminologię właściwą dla nowych form publikacji. Nazywa i używa poszczególne typy dokumentów zgodnie z ich przeznaczeniem w pracy własnej oraz w działalności instytucji kultury. [NFP02_01] |
K_W10 [4/5] |
Student ma świadomość rozwoju procesów publikacyjnych, konieczności ich śledzenia i dokonywania reinterpretacji posiadanej wiedzy, stosując różne podejścia teoretyczne oraz praktyczne w rozeznawaniu potencjału nowych form publikacji. [NFP02_02] |
K_U011 [4/5] |
Student używa różne formy publikacji do prezentacji treści uwzględniając ich przeznaczenie: rozrywkowe, informacyjne, reklamowe, branżowe, fachowe, naukowe. Poznane narzędzia dobiera i wykorzystuje w polu działalności instytucjonalnej. [NFP02_03] |
K_U02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [NFP02_fs_1] | 30 |
Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
NFP02_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |