Nowe formy publikacji Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: Nowe formy publikacji
Kod modułu: W1-BN-S2-NFP02
Kod programu: W1-S2BN19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu, studenci zdobywają wiedzę na temat współczesnych form publikacji oraz książki obejmujących zagadnienia publikacji cyfrowej, multimedialnej, personalizowanej, konwergencyjnej itp. Studenci poznają charakterystyczne cechy poszczególnych dokumentów i towarzyszących im rozszerzeń. Omawiane są narzędzia do tworzenia, ale także odczytu treści. Analizie podlegają atuty i atrybuty różnych uzupełnień dokumentów. Omówieniu podlegają cechy kompozycyjne różnych form publikacyjnych i ich udziału w przekazie informacyjnym, rozrywkowy, branżowym jak i naukowym. Udział w zajęciach ma na celu kształtować wiedzę teoretyczną i praktyczną, ale także przygotować do samodzielnego wykorzystywania poznanych narzędzi w dalszych studiach, pracy naukowej, a następnie zawodowej. Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju form i narzędzi publikacyjnych, studenci winni być przygotowani do podejmowania samodzielnych decyzji w doborze przykładów publikacji oraz wykształcić nawyk permanentnej i samodzielnej aktualizacji wiedzy.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna specjalistyczną terminologię właściwą dla nowych form publikacji. Nazywa i używa poszczególne typy dokumentów zgodnie z ich przeznaczeniem w pracy własnej oraz w działalności instytucji kultury. [NFP02_01]
K_W10 [4/5] K_K07 [2/5]
Student ma świadomość rozwoju procesów publikacyjnych, konieczności ich śledzenia i dokonywania reinterpretacji posiadanej wiedzy, stosując różne podejścia teoretyczne oraz praktyczne w rozeznawaniu potencjału nowych form publikacji. [NFP02_02]
K_U011 [4/5]
Student używa różne formy publikacji do prezentacji treści uwzględniając ich przeznaczenie: rozrywkowe, informacyjne, reklamowe, branżowe, fachowe, naukowe. Poznane narzędzia dobiera i wykorzystuje w polu działalności instytucjonalnej. [NFP02_03]
K_U02 [4/5] K_K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [NFP02_fs_1] 30 Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie NFP02_01 NFP02_02 NFP02_03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)