Marketing w instytucjach kultury
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2025

Nazwa modułu: | Marketing w instytucjach kultury |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-S2-MIK01 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu marketingu i umiejętności wykorzystania narzędzi marketingowych w działalności bibliotek jako instytucji kultury. Realizacja modułu ma sprawić przede wszystkim, by student potrafił zastosować teorię w praktyce, umiał dostosować metody i narzędzia z zakresu zarządzania i marketingu w działalności (oraz jej projektowaniu) biblioteki jako niedochodowej instytucji kultury. Celowi temu służy wykorzystanie metod aktywizujących studentów oraz analizowanie i krytyczna ocena licznych przykładów działań marketingowych podejmowanych przez biblioteki różnych typów.
Moduł wyłącznie dla absolwentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę z zakresu marketingu, zna najważniejsze koncepcje marketingowe, potrafi wymienić i opisać instrumenty marketingowe. Student zna metody badawcze nauk organizacji i zarządzania, potrafi interpretować je w odniesieniu do bibliotekoznawstwa. [MIK01_01] |
K_W04 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o potrzebach różnych grup interesariuszy współczesnej biblioteki, potrafi wyjaśnić procesy kształtowania się tych potrzeb oraz wskazać sposoby ich zaspokojenia. [MIK01_02] |
K_W10 [5/5] |
Student umie samodzielnie oraz zespołowo zaplanować, przygotować i przeprowadzić różnego typu działania marketingowe w bibliotekach i innych instytucjach kultury. [MIK01_03] |
K_U06 [4/5] |
Student potrafi stosować zasady i metody zarządzania oraz narzędzia marketingu w promowaniu działalności kulturalnej, edukacyjnej i informacyjnej bibliotek. [MIK01_04] |
K_U07 [5/5] |
Student rozumie znaczenie właściwego kształtowania wizerunku zawodu bibliotekarza oraz biblioteki jako instytucji kultury. [MIK01_05] |
K_K06 [3/5] |
Student zna zasady obsługi czytelników biblioteki, jest w stanie komunikować się różnymi grupami użytkowników (w tym o specyficznych potrzebach) oraz interesariuszy (np. władze lokalne, sponsorzy itd.). [MIK01_06] |
K_K03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MBW01_fs_1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
MIK01_01 |
laboratorium [MBW01_fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
MIK01_03 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |