Laboratorium medialne
Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N1DK19.2025
| Nazwa modułu: | Laboratorium medialne |
|---|---|
| Kod modułu: | LM |
| Kod programu: | W3-N1DK19.2025 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Prezentuje studentom zasady zdobywania i przygotowywania materiałów dziennikarskich, reklamowych, public relations przy pomocy różnorakich form komunikacji medialnej i społecznej z uwzglednieniem mediów społecznościowych. Zapoznanie słuchaczy z warunkami funkcjonowania mediów we współczesnym świecie oraz metodyką pracy redakcyjnej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Jest przygotowany do projektowania i wykonywania różnorodnych działań komunikacyjnych, służących interesom różnych grup społecznych, a także działania na rzecz różnego rodzaju podmiotów indywidualnych i instytucjonalnych, w szczególności zaś na rzecz interesu publicznego [K1] |
K01 [3/5] |
Potrafi samodzielne oraz w zespole przygotowywać materiały medialne posługując się różnymi gatunkami
dziennikarskimi, pozyskując dane do ich przygotowania z różnych źródeł. Student jest przygotowany do samodzielnego konstruowania przekazu informacyjnego i jego dystrybucji w sferze publicznej. [U1] |
U05 [3/5] |
Posiada umiejętność aktywnego uczestnictwa w medialnym dyskursie publicznym poprzez przygotowanie
zróżnicowanych form komunikacyjnych oraz posiada umiejętność analizowania różnych stanowisk polemicznych i rozpoznawania różnych punktów widzenia determinowanych czynnikami społecznymi, politycznymi i kulturowymi. [U2] |
U08 [3/5] |
Potrafi myśleć i działać kreatywnie w zakresie projektowania nowatorskich w formie materiałów dziennikarskich [U3] |
U05 [2/5] |
Odwołując się do wiedzy teoretycznej potrafi zaplanować proces powstawania materiałów dziennikarskich oraz nim kierować. Potrafi także inicjować nowatorskie działania z zakresu komunikacji masowej i je realizować, funkcjonując w różnych rolach w zespołach dziennikarskich i innych związanych z komunikacją społeczną. [U4] |
U04 [2/5] |
Posiada wiedzę o systemie politycznym, formach życia społecznego i procesach makro- i
mikroekonomicznych funkcjonujących we współczesnym świecie a także ich wpływie na sposoby realizacji materiałów na potrzeby różnych środków przekazu. [W1] |
W02 [3/5] |
Posiada wiedzę o zasadach planowania produkcji, konstruowania treści, realizacji produkcji oraz postprodukcji dziennikarskich materiałów filmowych, telewizyjnych oraz radiowych w zakresie związanym z pracą studyjną oraz plenerową [W2] |
W08 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [1] | 10 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Praktyka badawcza [e08] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||