Warsztat badawczy - analiza danych
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: W6-S1AK19.2025

Nazwa modułu: | Warsztat badawczy - analiza danych |
---|---|
Kod modułu: | W6-AK-S1-WBADN |
Kod programu: | W6-S1AK19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na nauce metodologii i technik analizy danych, szczególnie w kontekście badań jakościowych. Kurs ma na celu rozwój umiejętności niezbędnych do prowadzenia zaawansowanych analiz danych zebranych w trakcie badań terenowych, wywiadów, obserwacji oraz innych form badania zjawisk kulturowych i społecznych. Podczas zajęć osoby studiujące nauczą się, jak kodować i kategoryzować dane, identyfikować wzorce i tematy, a także jak przeprowadzać interpretacje wyników w kontekście teorii etnologicznych i antropologicznych. Pod koniec kursu studenci i studentki będą potrafili przygotować kompleksowy raport badawczy zawierający wyniki analizy danych jakościowych, który może stanowić podstawę do dalszych badań, publikacji naukowych lub aplikacji w projektach badawczo-edukacyjnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do wszechstronnego analizowania zjawisk kulturowo-społecznych za pomocą wybranych metod badań i interpretacji kultury kierując się przy tym zasadami etyki [_K_1] |
K_K02 [3/5] |
potrafi posługiwać się poznanymi ujęciami teoretycznymi i metodologicznymi w celu dokonania oglądu, analizy oraz interpretacji konkretnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
potrafi zaprojektować i przeprowadzić badania etnologiczne w oparciu o wybrane techniki i metody badań, sformułować wnioski i przedstawić wyniki [_U_2] |
K_U06 [5/5] |
zna i rozumie podstawowe zasady dotyczące istoty problemów badawczych, kryteriów doboru podejścia teoretycznego, metody badawczej i strategii badań, z uwzględnieniem merytorycznych, praktycznych, etyczno-moralnych i psychologicznych uwarunkowań prac badawczych [_W_1] |
K_W10 [5/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu kontekst historyczny oraz teoretyczny badań etnologicznych i antropologicznych, w tym znaczenie kulturowych, społecznych, politycznych, gospodarczych uwarunkowań praktyki etnograficznej na sposób relacjonowania efektów prac badawczych w tekstach etnograficznych [_W_2] |
K_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [_fs_1] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Obserwacja [e06] Praktyka badawcza [e08] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |