Laboratory Training
Kierunek studiów: Fizyka
Kod programu: W4-S2FZA22.2025

Nazwa modułu: | Laboratory Training |
---|---|
Kod modułu: | W4-FZ-NM-S2-2-22-03 |
Kod programu: | W4-S2FZA22.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 10 |
Cel i opis treści kształcenia: | Laboratorium odbędzie się w partnerskim Uniwersytecie Le Mans we Francji lub laboratoriach Instytutu Fizyki. Student zapozna się z nowoczesną aparaturą badawczą i weźmie udział w pracach eksperymentalnych. Pod kierunkiem wykładowcy/promotora realizowanego projektu przeprowadzi on badania, omówi, zinterpretuje i przeanalizuje uzyskane wyniki. Projekt będzie realizowany zespołowo, co pozwoli studentowi zapoznać się ze specyfiką badań zespołowych. Tematyka laboratorium/projektu może dotyczyć syntezy i analizy oraz modelowania właściwości fizycznych nanostruktur. Szczegółowy program badawczy uzależniony jest od tematyki realizowanego projektu i uzgadniany z polsko-francuskim opiekunem naukowym. Każde zajęcia, w poszczególnych laboratoriach, poprzedzone będą wprowadzeniem teoretycznym dotyczącym badanych właściwości materiałów i stosowanych technik badawczych (zasada działania, konstrukcja przyrządów, możliwości zastosowania i dokładność pomiarów). Podstawą uzyskania zaliczenia będzie przygotowanie raportu w języku angielskim i przedstawienie uzyskanych wyników zespołowi badawczemu jako komisji egzaminacyjnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada pogłębioną wiedzę z fizyki eksperymentalnej opartą o doświadczenie zdobyte przy wykonywaniu pomiarów [E1] |
KF_W02 [4/5] |
wzbogacił wiedzę z zakresu fizyki fazy skondensowanej i utrwalił znajomość współczesnych metod badawczych [E2] |
KF_W04 [5/5] |
zna formalizm matematyczny i metody matematyczne przydatny w konstruowaniu i analizie modeli fizycznych o średnim poziomie złożoności; rozumie konsekwencje stosowania metod przybliżonych i ich wpływ na interpretacje wyników pomiarów [E3] |
KF_W06 [4/5] |
zna budowę i zasadę działania wybranej aparatury naukowej; potrafi wybrać odpowiedną aparaturę niezbędną dla wyznaczenia określonych własności fizyko-chemicznych materiałów [E4] |
KF_W08 [4/5] |
potrafi zaplanować i prowadzić różnego typu pomiary i eksperymenty z użyciem specjalistycznej aparatury naukowej [E5] |
KF_U05 [4/5] |
potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy i interpretacji wyników pomiarów, wskazać źródła błędów pomiarowych i sformułować wnioski oraz odnieść je do postawionej hipotezy [E6] |
KF_U07 [3/5] |
potrafi samodzielnie opracować i przedstawić wyniki pomiarów w formie pracy zawierającej: uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, opis, analizę i dyskusję otrzymanych wyników oraz i ich znaczenie na tle podobnych badań [E7] |
KF_U11 [5/5] |
posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji ustnej z fizyki, stosując nowoczesne techniki multimedialne; potrafi podjąć dyskusję i odpowiedzieć na pytania związane z prowadzonymi badaniami [E8] |
KF_U15 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [FZ1] | 100 |
Praktyka badawcza [e08] |
zaliczenie |
E1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |