Wprowadzenie do neonatologii (moduł obowiązkowy)
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S2LO22.2.2022

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do neonatologii (moduł obowiązkowy) |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S2-WDN |
Kod programu: | W1-S2LO22.2.2022 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia mają na celu wykształcić w studencie umiejętność prowadzenia działań z zakresu edukacji prozdrowotnej i profilaktyki problemów zdrowotnych noworodków. Celem modułu jest również przygotowanie studentów do uzyskania podstawowej wiedzy z zakresu diagnozy i terapii noworodka oraz opieki neonatologicznej. Student zna najczęściej pojawiające się problemy zdrowotne okresu noworodkowego pośrednio lub bezpośrednio warunkujące prawidłowy rozwój mowy i komunikacji. Student potrafi rozpoznać objawy kliniczne chorób i nieprawidłowości występujących w okresie noworodkowym. Ma również podstawową wiedzę na temat narzędzi wykorzystywanych w diagnozie noworodków. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną, pogłębioną i poszerzoną wiedzę na temat teorii i praktyki związanej z budową i funkcjami organizmu noworodka, a także zna metody oceny oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń oraz zmian chorobowych związanych z jego stanem zdrowia. [WN_1] |
LO_2_W01 [4/5] |
Student potrafi w sposób profesjonalny przeprowadzić diagnozę logopedyczną noworodka – dysponuje umiejętnościami pozwalającymi na ocenę stanu pacjenta. Student ma wiedzę na temat projektowania i prowadzenia postępowania logopedycznego. Zna metody, techniki i narzędzia badawcze, które można i należy wykorzystać w pracy z noworodkiem. [WN_2] |
LO_2 _W02 [5/5] |
Zna na poziomie rozszerzonym terminologię w zakresie logopedii i nauk medycznych związanych ze stanem zdrowia dziecka w okresie noworodkowym i za ich pomocą prawidłowo interpretuje zjawiska związane z objawami klinicznymi chorób i nieprawidłowości z początkowego etapu życia dziecka. [WN_3] |
LO_2 _W03 [4/5] |
Student zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i własnych umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia warsztatu logopedy. Student jest nastawiony na ciągły rozwój i świadomie podejmuje działania samodoskonalące ukierunkowane na pracę z noworodkiem. [WN_4] |
LO_2_U13 [3/5] |
Student potrafi działać w ramach zespołu terapeutycznego oraz instytucji realizujących określone zadania pomocowe i jest gotowy do pracy w większym zespole, co wpływa na rzetelność diagnozy i skuteczność procesu terapeutycznego. Wszystko to czyni w oparciu o zasady etyki zawodowej, z zachowaniem wzajemnego szacunku. [WN_5] |
LO_2_U14 [4/5] |
Student ma rozwinięte poczucie odpowiedzialności osobistej i społecznej za swoje przygotowanie do pracy z noworodkiem, podejmowane decyzje, działania oraz ich skutki. Ma pogłębione kompetencje w kwestii wczesnej interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii noworodków. [WN_6] |
LO_2_K02 [4/5] |
Student zna podstawy funkcjonowania i patologie aparatu mowy, podstawy funkcjonowania narządu wzroku, słuchu a także wiedzę z zakresu nauk podstawowych – przede wszystkim anatomii, fizjologii, patofizjologii noworodka. [WN_7] |
KN_W13 [5/5] |
Student potrafi projektować i realizować programy wychowawczo-
-profilaktyczne w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do rodziców, opiekunów, terapeutów noworodka objętego opieką logopedy i innych specjalistów. [WN_8] |
KN_U05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
sprawdzian [WN_w_1] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
WN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WN_fs_1] | metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny) |
15 | samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów |
45 |
sprawdzian [WN_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |