Komunikacja językowa – logopedia medialna (moduł obowiązkowy)
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S2LO22.2.2022

Module name: | Komunikacja językowa – logopedia medialna (moduł obowiązkowy) |
---|---|
Module code: | W1-LO-S2-KJLM |
Programme code: | W1-S2LO22.2.2022 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem modułu jest przedstawienie przedmiotów i zadań logopedii artystycznej oraz budowanie świadomości, jakich przygotowań wymaga medialne posługiwanie się słowem. W trakcie zajęć uczestnicy pracują zarówno nad umiejętnościami własnymi, jak i nad sposobami pracy z osobą wymagającą wsparcia podczas przygotowania do wystąpień publicznych. Studenci pojmują kompleksowość pracy z osobą zawodowo posługującą się głosem (aktorzy, wokaliści, śpiewacy, dziennikarze itp.). W trakcie zajęć studenci uczą się, na czym powinna polegać budowa warsztatu osoby będącej „profesjonalnym użytkownikiem głosu”, poznają w praktyce reguły prozodyczne i wymawianiowe (w tym zasady wyrazistej wymowy). |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | „Logopedia artystyczna” red. B. Kamińska, S. Milewski, Wyd. Harmonia Universalis Gdańsk 2016
„Ćwiczenia wyrazistości mowy” J. Bednarek
„Elementarne ćwiczenia dykcji” B. Toczyska |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna cele i zadania logopedii artystycznej (medialnej), rozumie złożoność pracy nad efektywnym i sprawnym posługiwaniem się aparatem oddechowo-fonacyjno-artykulacyjnym w wystąpieniach publicznych. [KJLM_1] |
LO_2 _W08 [4/5] |
Student potrafi zaplanować i zaprogramować pracę z profesjonalnym użytkownikiem głosu, respektując jego potrzeby i przewidując możliwe do wypracowania efekty takiej współpracy. [KJLM_2] |
LO_2_U03 [3/5] |
Student zna literaturę przedmiotu, samodzielnie poszukuje inspiracji do ćwiczeń, konstruuje plan pracy dla osoby zawodowo posługującej się głosem/ planującej pracę w mediach, w zależności od potrzeb ucznia/ klienta. [KJLM_3] |
LO_2_U01 [4/5] |
Student zna i rozumie, potrafi wyjaśnić i przekazać zasady stanowiące o wyrazistości słowa, prawidła prozodyczne i ortofoniczne języka polskiego; sam posługuje się nienaganną polszczyzną w jej wzorcowej odmianie; zna uwarunkowania zdrowego głosu i posługuje się aparatem mowy zgodnie z regułami prawidłowej emisji głosu. [KJLM_4] |
LO_2_U07 [3/5] |
Student rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji oraz weryfikowania stylu i efektywności swojej pracy. [KJLM_5] |
LO_2_K05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
ocena ciągła [KJLM_fs_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
KJLM_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [KJLM_fs_2] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
45 |
ocena ciągła [KJLM_fs_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |