Praktyka zawodowa logopedyczna 3 (moduł fakultatywny) Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S2LO22.2.2022

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa logopedyczna 3 (moduł fakultatywny)
Kod modułu: W1-LO-S2-PZL3
Kod programu: W1-S2LO22.2.2022
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest kształtowanie praktycznych umiejętności oraz kompetencji społecznej, pozwalających na zdobywanie doświadczeń w zakresie diagnozy i terapii osób z zaburzeniami komunikacji językowej oraz organizacji pracy logopedy. Umożliwia to studentowi wdrażanie zdobytej wiedzy teoretycznej i poznanych dowodów naukowych w proces postępowania terapeutycznego. Student rozumie specyfikę postępowania logopedycznego o charakterze profilaktycznym oraz diagnostyczno-terapeutycznym. Wykazuje się twórczą postawą w pracy logopedycznej i gotowością do weryfikacji przyjmowanych hipotez, metod i strategii terapeutycznych. Student potrafi planować program terapii logopedycznej, prowadzić i dokumentować zajęcia. Rozumie, na czym polega współpraca z lekarzami i innymi specjalistami zajmującymi się osobami z zaburzeniami mowy. Zna również organizację placówki, w której prowadzona jest diagnoza i terapia logopedyczna. Potrafi analizować obserwowane podczas praktyki działania prowadzone wobec pacjenta i jego rodziny.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat projektowania i prowadzenia postępowania logopedycznego oraz badań naukowych w logopedii; umie określić problemy badawcze; zna metody, techniki i narzędzia badawcze oraz paradygmaty badań logopedycznych, filologicznych i społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody; rozumie postulat trans-/ interdyscyplinarności w prowadzeniu badań nad zaburzoną komunikacją. [PZL3_1]
LO_2 _W02 [5/5]
Student potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu. [PZL3_2]
KN_U16 [5/5]
Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, medycznych, zwłaszcza w odniesieniu do zaburzeń mowy, czy – w innym ujęciu – do komunikacji językowej w sytuacjach bezpośredniej rozmowy oraz za pośrednictwem mediów; potrafi podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania swoich zdolności i kierowania własną logopedyczną karierą zawodową. [PZL3_3]
LO_2_U06 [5/5]
Student zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i własnych umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia warsztatu logopedy. [PZL3_4]
LO_2_U13 [5/5]
Student posiada pogłębioną umiejętność planowania postępowania logopedycznego i wdrażania interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy. [PZL3_5]
LO_2_U03 [5/5]
Student ma rozwinięte poczucie odpowiedzialności osobistej i społecznej za swoje przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje, działania oraz ich skutki ma pogłębione kompetencje w zakresie podejmowania interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii z uwzględnieniem zasad życia społecznego oraz potrzeb konkretnej osoby z zaburzeniami mowy. [PZL3_6]
LO_2_K02 [5/5]
Student jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka. [PZL3_7]
KN_K01 [5/5]
Student potrafi pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z problemami adaptacyjnymi, związanymi z doświadczeniami migracyjnymi, pochodzących ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego. [PZL3_8]
KN_U12 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dziennik praktyk [PZL3_fs_1]
Ocena prowadzonego na bieżąco dziennika praktyk ze szczegółowym opisem zadań wykonanych w danym dniu.
PZL3_1 PZL3_2 PZL3_3 PZL3_4 PZL3_5 PZL3_6 PZL3_7 PZL3_8
ocena opiekuna [PZL3_fs_2]
Student przedstawia pisemną ocenę swojej pracy dokonaną przez opiekuna praktyk w miejscu pracy.
PZL3_1 PZL3_2 PZL3_3 PZL3_4 PZL3_5 PZL3_6 PZL3_7 PZL3_8
raport z przebiegu praktyk [PZL3_fs_3]
Student dokonuje analitycznego opisu przebiegu praktyk, uwzględniając czynności i zadania wykonywane podczas odbywania praktyk oraz refleksję na temat swojego zaangażowania, zdobytej wiedzy oraz nabytych umiejętności i kompetencji.
PZL3_1 PZL3_2 PZL3_3 PZL3_4 PZL3_5 PZL3_6 PZL3_7 PZL3_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PZL3_fs_2]
Zapoznanie się z miejscem realizowania praktyki logopedycznej, obserwacja warsztatu pracy logopedy, poznanie ogólnych zasad działań logopedycznych właściwych dla miejsca odbywania praktyki, samodzielna realizacja zadań zleconych przez opiekuna praktyk.
15
Sporządzenie raportu z przebiegu praktyk, regularne prowadzenie dziennika praktyk ze szczegółowym opisem wykonywanych zadań, autorefleksja.
65 dziennik praktyk [PZL3_fs_1] ocena opiekuna [PZL3_fs_2] raport z przebiegu praktyk [PZL3_fs_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)