Metody wspierające w surdologopedii (moduł fakultatywny)
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S2LO22.2.2022

Module name: | Metody wspierające w surdologopedii (moduł fakultatywny) |
---|---|
Module code: | W1-LO-S2-MWS |
Programme code: | W1-S2LO22.2.2022 |
Semester: | winter semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem modułu jest pogłębienie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie metod stosowanych w procesie postępowania surdologopedycznego. Student wie, na czym polega diagnoza i terapia surdologopedyczna, zna konsekwencje niedosłuchu dla mowy oraz specyfikę grup z wybranym rodzajem niedosłuchu lub zaburzeń słuchu. Rozumie również zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów objętych opieką surdologopedyczną. Student zna metody, techniki i treningi słuchowe wspierające terapię logopedyczną i potrafi rozpoznać objawy wskazujące na potrzebę wdrożenia wybranej metody wspierającej terapię surdologopedyczną. Student rozumie potrzebę kompleksowej terapii logopedycznej, z uwzględnieniem metod wspierających. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach komunikacji językowej, pogłębioną w zakresie biologiczno-psychologicznych uwarunkowań; oraz wiedzę o procesach zmian komunikacyjnych związanych z wybranymi zaburzeniami mowy; ma świadomość związku tych przeobrażeń z rozwojem technologicznym; [MWS_1] |
LO_2 _W10 [3/5] |
Student zna i rozumie zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania; [MWS_2] |
KN_W06 [4/5] |
posiada pogłębioną umiejętność planowania postępowania logopedycznego i wdrażania interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy; [MWS_3] |
LO_2_U03 [4/5] |
Student posiada pogłębione umiejętności badawcze w zakresie zarówno analizy prac naukowych, jak i syntezy różnych idei i poglądów, co pozwala mu na rozwiązywanie złożonych problemów logopedycznych; umie właściwie dobrać metody i odpowiednio skonstruować narzędzia przydatne w postępowaniu logopedycznym, a także potrafi opracować i zaprezentować wyniki swoich badań; [MWS_4] |
LO_2_U05 [5/5] |
Student potrafi pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z problemami adaptacyjnymi, związanymi z doświadczeniami migracyjnymi, pochodzących ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego; [MWS_5] |
KN_U12 [2/5] |
Student ma rozwinięte poczucie odpowiedzialności osobistej i społecznej za swoje przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje, działania oraz ich skutki ma pogłębione kompetencje w zakresie podejmowania interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii z uwzględnieniem zasad życia społecznego oraz potrzeb konkretnej osoby z zaburzeniami mowy. [MWS_6] |
LO_2_K02 [3/5] |
Student potrafi w kompetentny sposób organizować proces kształcenia w edukacji włączającej; [MWS_7] |
KN_K04 [3/5] |
Student ma kompetencje do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska. [MWS_8] |
KN_K05 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
ocena ciągła [MWS_fs_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
MWS_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [MWS_fs_2] | metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizujące) oraz metoda zadaniowa |
30 | Analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i materiałów, powtórzenie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
60 |
ocena ciągła [MWS_fs_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |