Constitutional Comparative Law Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S2MSA24.2024

Nazwa modułu: Constitutional Comparative Law
Kod modułu: W3-MS-S2-CCL
Kod programu: W3-S2MSA24.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z wybranymi systemami konstytucyjnymi państw demokratycznych na świecie. Studenci zapoznają się z różnicami między wybranymi państwami w zakresie prawa konstytucyjnego oraz omawiają konsekwencje przyjęcia określonych rozwiązań prawnych w wybranych krajach zachodnich. Moduł ma na celu rozwinięcie umiejętności krytycznej analizy konstytucji i kompetencji w zakresie porównywania różnych systemów konstytucyjnych. .
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość znaczenia praworządności i demokracji w państwie konstytucyjnym [CCL_K01]
MS_2_K01 [3/5]
ma świadomość zachodzenia zmian w prawie konstytucyjnym i konieczności ciągłego aktualizowania oraz pogłębiania swojej wiedzy w tym zakresie [CCL_K02]
MS_2_K04 [4/5]
umie powiązać wydarzenia polityczne z konstytucyjnym mechanizmem sprawowania władzy [CCL_U01]
MS_2_U01 [3/5] MS_2_U02 [4/5]
potrafi analizować teksty prawne w zakresie prawa konstytucyjnego i dostrzega konsekwencje zastosowania rozwiązań w zakresie prawa konstytucyjnego w wybranych państwach demokratycznych [CCL_U02]
MS_2_U01 [4/5] MS_2_U02 [3/5] MS_2_U05 [3/5]
ma wiedzę na temat wybranych systemów konstytucyjnych państw demokratycznych na świecie [CCL_W01]
MS_2_W02 [3/5] MS_2_W08 [3/5]
ma poszerzoną wiedzę na temat pojęć i terminologii właściwych dla prawa konstytucyjnego, zna i rozumie relacje pomiędzy prawem krajowym, a systemem prawa międzynarodowego [CCL_W02]
MS_2_W02 [3/5] MS_2_W08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W3-MS-S2-CCL_C] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie CCL_K01 CCL_K02 CCL_U01 CCL_U02
wykład [W3-MS-S2-CCL_W] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
egzamin CCL_W01 CCL_W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)