Constitutional Comparative Law
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S2MSA24.2024

Nazwa modułu: | Constitutional Comparative Law |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S2-CCL |
Kod programu: | W3-S2MSA24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z wybranymi systemami konstytucyjnymi państw demokratycznych na świecie. Studenci zapoznają się z różnicami między wybranymi państwami w zakresie prawa konstytucyjnego oraz omawiają konsekwencje przyjęcia określonych rozwiązań prawnych w wybranych krajach zachodnich. Moduł ma na celu rozwinięcie umiejętności krytycznej analizy konstytucji i kompetencji w zakresie porównywania różnych systemów konstytucyjnych. . |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość znaczenia praworządności i demokracji w państwie konstytucyjnym [CCL_K01] |
MS_2_K01 [3/5] |
ma świadomość zachodzenia zmian w prawie konstytucyjnym i konieczności ciągłego aktualizowania oraz pogłębiania swojej wiedzy w tym zakresie [CCL_K02] |
MS_2_K04 [4/5] |
umie powiązać wydarzenia polityczne z konstytucyjnym mechanizmem sprawowania władzy [CCL_U01] |
MS_2_U01 [3/5] |
potrafi analizować teksty prawne w zakresie prawa konstytucyjnego i dostrzega konsekwencje zastosowania rozwiązań w zakresie prawa konstytucyjnego w wybranych państwach demokratycznych [CCL_U02] |
MS_2_U01 [4/5] |
ma wiedzę na temat wybranych systemów konstytucyjnych państw demokratycznych na świecie [CCL_W01] |
MS_2_W02 [3/5] |
ma poszerzoną wiedzę na temat pojęć i terminologii właściwych dla prawa konstytucyjnego, zna i rozumie relacje pomiędzy prawem krajowym, a systemem prawa międzynarodowego [CCL_W02] |
MS_2_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S2-CCL_C] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
CCL_K01 |
wykład [W3-MS-S2-CCL_W] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
CCL_W01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |