Cross-cultural communication
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S2MSA24.2024

Nazwa modułu: | Cross-cultural communication |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S2-CCC |
Kod programu: | W3-S2MSA24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem modułu jest zapoznanie studentów z międzykulturowymi modelami komunikacyjnymi (kody werbalne i niewerbalne), znajdującymi zastosowanie w pracy dyplomatycznej i politycznej, wymagającej właściwej komunikacji z przedstawicielami innych kultur. Zakres tematyczny kursu obejmuje zagadnienia komunikacji międzykulturowej, przede wszystkim: wyznaczniki komunikacji synergicznej w aspekcie międzykulturowym, definicje i typologie kultur oraz kręgów kulturowych, bariery komunikowania międzykulturowego i sposoby ich niwelowania (szok kulturowy i strategie akulturacji). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do pracy w środowisku wielokulturowym zgodnie ze studiowanym kierunkiem oraz szanuje różnice poglądów i kultur innych osób [CCC_K01] |
MS_2_K01 [3/5] |
ma świadomość konieczności dokształcania się w obszarze komunikacji międzykulturowej oraz konsultowania się z ekspertami [CCC_K02] |
MS_2_K04 [4/5] |
posiada pogłębioną wiedzę na temat różnych kręgów kulturowych i potrafi dostosować swoją komunikację do różnych kontekstów kulturowych [CCC_U01] |
MS_2_U05 [3/5] |
potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy związane z różnicami kulturowymi i rozwijać skuteczną komunikację z przedstawicielami różnych kultur [CCC_U02] |
MS_2_U06 [3/5] |
ma umiejętność krytycznej analizy problemów komunikacyjnych w kontekście kulturowym, potrafi komunikować w języku obcym swoje argumenty [CCC_U03] |
MS_2_U01 [3/5] |
zna i rozumie na poziomie zaawansowanym teorie i modele komunikacji międzykulturowej [CCC_W01] |
MS_2_W08 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W3-MS-S2-CCC_K] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
CCC_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |