International Economic Relations
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S2MSA24.2024

Nazwa modułu: | International Economic Relations |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S2-IER |
Kod programu: | W3-S2MSA24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z zagadnieniami dotyczącymi ekonomicznych relacji społecznych, ich ewolucji, przyczyn i konsekwencji. Studenci zapoznają się z następującymi zagadnieniami: teorie wymiany międzynarodowej, rola handlu zagranicznego w gospodarce, mechanizm dewaluacji i deprecjacji oraz rewaluacji i aprecjacji, środki polityki handlowej państwa, bilans płatniczy kraju, pojęcie międzynarodowego podziału pracy oraz międzynarodowe stosunki walutowe i finansowe. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość ciągłych zmian w środowisku międzynarodowym i konieczności nieustannego uzupełniania swojej wiedzy, zwłaszcza w obszarze międzynarodowych stosunków gospodarczych [IER_K01] |
MS_2_K04 [3/5] |
potrafi określać i analizować przyczyny i skutki polityki gospodarczej prowadzonej przez rządy w kontekście międzynarodowym, wyniki swoich badań komunikuje w sposób jasny i rzetelny, w tym w języku obcym [IER_U01] |
MS_2_U01 [3/5] |
wykorzystuje wiedzę z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych do analizy zjawisk gospodarczych w środowisku międzynarodowym i rozumie powiązania procesów gospodarczych ze zjawiskami politycznymi i społecznymi [IER_U02] |
MS_2_U01 [4/5] |
zna i rozumie kategorie ekonomiczne w odniesieniu do międzynarodowych stosunków gospodarczych i gospodarki światowej [IER_W01] |
MS_2_W02 [3/5] |
ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych i rozumie mechanizmy funkcjonowania międzynarodowej gospodarki [IER_W02] |
MS_2_W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S2-IER_C] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
IER_K01 |
wykład [W3-MS-S2-IER_W] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
IER_W01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |