Konflikt interesów w administracji publicznej
Kierunek studiów: Administracja
Kod programu: W5-N2AD19.2024
| Nazwa modułu: | Konflikt interesów w administracji publicznej |
|---|---|
| Kod modułu: | kiap-a2_02 |
| Kod programu: | W5-N2AD19.2024 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł służy przedstawieniu wielowymiarowości konfliktu interesów. W tym w szczególności źródeł i dynamiki konfliktu, map konfliktu, napięć między kreowaniem, a dystrybucja wartości, empatią, a asertywnością, relacjami osób zaangażowanych w konflikt. Student nabywa umiejętności analizy decyzji i systemów decyzyjnych, rodzajów ograniczeń decyzyjnych oraz konfliktów decyzyjnych oraz metod ich diagnozowania. Celem modułu jest również przedstawienie mechanizmów, które pozwalają przeciwdziałać i zwalczać konflikty interesów, ale także umożliwiają skuteczne zarządzanie konfliktami. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest gotów do poszukiwania rozwiązań konfliktów w administracji publicznej i poszukiwania kompromisu w sytuacjach konfliktowych [K01] |
K_K03 [3/5] |
potrafi rozwiązać konflikt interesów w trakcie debaty, a także wypowiedzi ustnej, argumentując swoje stanowisko [U01] |
K_U10 [4/5] |
potrafi analizować podjęte decyzje i systemy decyzyjne, rodzaje ograniczeń decyzyjnych oraz konfliktów decyzyjnych [U02] |
K_U02 [2/5] |
zna źródła i dynamikę konfliktu, mapy konfliktu, napięcia między kreowaniem, a dystrybucja wartości, empatią, a asertywnością, relacjami osób zaangażowanych w konflikt [W01] |
K_W01 [4/5] |
ma wiedzę z zakresu etyki, praw człowieka i zna sposoby rozwiązywania konfliktów w administracji [W02] |
K_W13 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 16 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||