Bezpieczeństwo edukacyjne
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-N1BM19.2024

Nazwa modułu: | Bezpieczeństwo edukacyjne |
---|---|
Kod modułu: | W3-BM-N1-BE |
Kod programu: | W3-N1BM19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zajęć koncentruje się z jednej strony na przygotowaniu do zapewnienia bezpiecznego środowiska edukacyjnego dla uczniów i studentów, nauczycieli oraz innych pracowników instytucji edukacyjnych, a z drugiej strony wskazuje na strategie zmierzające do kształcenia i propagowania programów i treści edukacyjnych zmierzających do pogłębiania i poszerzania wiedzy z zakresu szeroko pojmowanego bezpieczeństwa. Celem modułu jest zrozumienie różnych aspektów bezpieczeństwa w kontekście edukacyjnym, w tym kwestii fizycznych, emocjonalnych, cyfrowych, programowych i organizacyjnych. Celem modułu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do tworzenia i utrzymywania bezpiecznych, wspierających i efektywnych środowisk edukacyjnych, a także kreowania właściwych programów z zakresu kształcenia i edukowania zarówno dzieci i młodzieży jak i innych grup społecznych (np. osób starszych). Moduł jest kluczowy dla studentów, którzy chcą pracować w obszarze edukacji, zarządzania placówkami edukacyjnymi lub zajmować się polityką edukacyjną, ponieważ dostarcza niezbędnej wiedzy i umiejętności do tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska nauczania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi zaprojektować właściwe programy edukacyjne w zakresie promowania bezpieczeństwa jednostkowego i zbiorowego [K01] |
BM_1_K02 [5/5] |
jest z stanie zaproponować adekwatną do potrzeb wynikających z wyzwań współczesnego świata politykę edukacyjną państwa w zakresie szeroko pojmowanego bezpieczeństwa [K02] |
BM_1_K01 [2/5] |
potrafi identyfikować obszary bezpieczeństwa, które winny być znane różnym grupom społecznym, począwszy od najmłodszego pokolenia po osoby starsze [U01] |
BM_1_U01 [4/5] |
uświadamia sobie potrzebę tworzenia strategii promowania bezpieczeństwa w sektorze szeroko pojmowanej edukacji zarówno dzieci, młodzieży jak i osób starszych [U02] |
BM_1_U01 [3/5] |
zna programy nauczania i inne strategie podejmowane w sektorze szkolnictwa publicznego i niepublicznego w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa [W01] |
BM_1_W01 [4/5] |
zna zaawansowane metody i techniki w zakresie zagwarantowania bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i osób starszych [W02] |
BM_1_W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [BE_fs_1] | 20 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Analiza SWOT [b10] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |