Taktyka i technika przesłuchań
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-N1BM19.2024

Nazwa modułu: | Taktyka i technika przesłuchań |
---|---|
Kod modułu: | W3-BM-N1-TTP |
Kod programu: | W3-N1BM19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z teorią i praktyką prowadzenia przesłuchań w ramach procedur kryminalistycznych. Studenci zostaną zapoznani z technikami i strategiami, które umożliwiają skuteczne pozyskiwanie informacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami etycznymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do krytycznej analizy stosowanych przez siebie metod przesłuchiwania, oceniając ich skuteczność i zgodność z obowiązującymi standardami etycznymi oraz prawnymi [K01] |
BM_1_K04 [4/5] |
jest gotów do nawiązywania i utrzymywania współpracy z różnymi instytucjami, takimi jak policja, sądy, organizacje pozarządowe i instytucje zajmujące się ochroną praw człowieka w celu współdziałania na rzecz poprawy praktyk przesłuchań oraz zapewnienia zgodności z najwyższymi standardami prawnymi i etycznymi [K02] |
BM_1_K01 [2/5] |
potrafi wykorzystując posiadaną wiedzę zaplanować, przygotować i przeprowadzić symulację przesłuchania, włączając w to wybór odpowiednich pytań, strategii i przygotować miejsce przesłuchania [U01] |
BM_1_U01 [4/5] |
potrafi dokonać analizy a następnie zinterpretować zebrane podczas przesłuchań informacje, wykorzystując narzędzia i techniki zdobyte w trakcie realizacji modułu [U02] |
BM_1_U01 [4/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu definicje, cele oraz znaczenie przesłuchań w kontekście procedur kryminalistycznych i prawa karnego [W01] |
BM_1_W02 [4/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu różnorodne techniki przesłuchań, takie jak metoda Reida, technika kognitywna, czy techniki FBI, z uwzględnieniem ich roli, zasad oraz praktycznych zastosowań [W02] |
BM_1_W03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [TTP_fs_1] | 20 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |