Prawo cywilne z umowami w administracji Kierunek studiów: Administracja
Kod programu: W5-N1AD19.2024

Nazwa modułu: Prawo cywilne z umowami w administracji
Kod modułu: pcua_a1_03
Kod programu: W5-N1AD19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi treściami z zakresu prawa cywilnego ze zwróceniem szczególnej uwagi na specyfikę działania administracji publicznej przy wykorzystaniu cywilnoprawnej metody regulacji stosunków społecznych. Student poznaje istotę prawa zobowiązań, ze szczególnym uwzględnieniem części ogólnej prawa zobowiązań oraz analizą podstawowych umów nazwanych, z akcentem na umowy zobowiązaniowe najczęściej zawierane w praktyce działania administracji: umowy o przeniesienie i ustanowienie praw (w tym umowy sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem zbywania nieruchomości przez Skarb Państwa i jednostki samorządu terytorialnego), umowy o korzystanie z rzeczy (w tym umowy najmu ze szczególnym uwzględnieniem najmu lokali mieszkalnych), umowy o świadczenie usług.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, zgodnie z zasadami prawa cywilnego oraz etyki wykonywania zawodu [K01]
K_K01 [4/5] K_K03 [4/5] K_K04 [3/5]
przygotowuje projekty podstawowych umów zawieranych w ramach działania administracji [U01]
K_U05 [5/5] K_U10 [3/5]
analizuje źródła polskiego prawa cywilnego, relacje pomiędzy regulacjami ogólnymi zawartymi w kodeksie cywilnym a ustawami szczególnymi [U02]
K_U01 [4/5] K_U07 [3/5] K_U09 [3/5]
ma wiedzę z zakresu prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa zobowiązań [W01]
K_W11 [5/5]
zna pojęcia prawne, budowę, hierarchię i norm prawnych w zakresie prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa zobowiązań [W02]
K_W02 [4/5] K_W11 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 20 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin K01 W01 W02
ćwiczenia [02] 14 Odczyt [a04] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)