Pracownia inżynierska Kierunek studiów: Geologia stosowana
Kod programu: W2-S1GS19.2024

Nazwa modułu: Pracownia inżynierska
Kod modułu: W2-GS-S1-060
Kod programu: W2-S1GS19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Uczestnictwo w module Pracownia inżynierska ma zapewnić studentowi czas potrzebny na wykonanie badań, eksperymentów, zebrania materiałów i napisanie pracy inżynierskiej. W ramach modułu przewiduje się naukową dyskusję z promotorem lub opiekunem zagadnień i problemów napotykanych przy realizacji celu naukowego pracy, uzyskiwanie wskazówek do dalszych działań, wyjaśnianie wątpliwości oraz weryfikację poprawności bieżącej pracy. W pierwszej kolejności zakłada się dyskusję wyników badań lub studiów literatury i dokumentów pozyskanych przez studenta oraz stanu zaawansowania przygotowania pracy dyplomowej. W dalszej kolejności dyskusja służy wyjaśnianiu wątpliwości pojawiających się w trakcie prac terenowych/laboratoryjnych, zastosowania określonych metod do badań ustalonych z promotorem w pierwszym etapie. W końcowej fazie przygotowania pracy dyplomowej dyskusja może dotyczyć wniosków i odniesienia ich do literatury naukowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wystarczającą wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej, [W2-GS-S1-060_1]
1GS_W1 [3/5] 1GS_W3 [3/5] 1GS_W4 [2/5] 1GS_W2 [2/5]
sformułował cel naukowy pracy dyplomowej, wie jak chce go zrealizować, opracował konspekt pracy, promotor określa jako zaawansowany stopień realizacji założonego celu naukowego, [W2-GS-S1-060_2]
1GS_U1 [3/5] 1GS_U11 [3/5] 1GS_U9 [3/5] 1GS_K2 [3/5] 1GS_U3 [1/5]
wybrał i zapoznał się z literaturą związaną z tematem pracy dyplomowej, zna dotychczasowy dorobek nauk o Ziemi w zakresie tej tematyki [W2-GS-S1-060_3]
1GS_W1 [2/5] 1GS_U1 [3/5] 1GS_U11 [2/5] 1GS_K6 [3/5]
przeprowadził wszystkie niezbędne prace dokumentacyjne, analizy, badania terenowe, badania laboratoryjne, eksperymenty, symulacje komputerowe oraz określił ich aspekty systemowe i pozatechniczne w tym ekonomiczne, etyczne; przedyskutował wyniki z promotorem oraz uzyskał od niego wskazówki do dalszego działania [W2-GS-S1-060_4]
1GS_U1 [3/5] 1GS_U10 [2/5] 1GS_U7 [2/5] 1GS_U2 [4/5] 1GS_U3 [4/5] 1GS_U5 [4/5]
identyfikuje problemy naukowe wiążące się z realizacją pracy dyplomowej, dokonał analizy istniejących rozwiązań technicznych związanych z celem pracy [W2-GS-S1-060_5]
1GS_W4 [2/5] 1GS_K1 [4/5] 1GS_K5 [2/5] 1GS_U4 [4/5]
w odniesieniu do problemów naukowych napotkanych podczas przygotowywania pracy dyplomowej proponuje ich rozwiązanie lub potrafi wybrać optymalne z przedstawionych mu rozwiązań [W2-GS-S1-060_6]
1GS_K2 [1/5] 1GS_K4 [1/5] 1GS_U3 [2/5] 1GS_U4 [1/5] 1GS_U5 [2/5]
wykorzystuje dostępne źródła w celu tworzenia autentycznie nowych wartości, unikając tworzenia wartości pozornie nowych, [W2-GS-S1-060_7]
1GS_K3 [2/5] 1GS_K5 [2/5] 1GS_K6 [2/5] 1GS_U5 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [W2-GS-S1-060_l_1] 24 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Obserwacja [e06] 
Symulacja [e07] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W2-GS-S1-060_1 W2-GS-S1-060_2 W2-GS-S1-060_3 W2-GS-S1-060_4 W2-GS-S1-060_5 W2-GS-S1-060_6 W2-GS-S1-060_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)