Applied petrology 2
Field of study: Applied Geology
Programme code: W2-S1GS19.2024

Module name: | Applied petrology 2 |
---|---|
Module code: | W2-GS-S1-049 |
Programme code: | W2-S1GS19.2024 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł Petrologia stosowana 2 ma umożliwić studentowi zapoznanie się z diagnostyką procesów geologicznych z użyciem podstawowego narzędzia, jakim jest mikroskop petrograficzny. Równolegle zostaną wprowadzone metody obliczeniowe, współgrające z podstawową metodą badawczą, zależne od podstawowych charakterystyk badanego materiału skalnego. W ramach laboratorium student przeprowadza samodzielną kompleksową charakterystykę badanego materiału, w tym produktów antropogenicznych (żużle, cegła, beton, ceramika, itp.). W efekcie końcowym student powinien wykonać poprawny opis badanego materiału wraz z interpretacją i krytyczną analizą możliwości jego wykorzystania praktycznego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): |
Applied petrology 1 [W2-GS-S1-041]
Chemistry in Earth sciences [W2-GS-S1-408] Dynamic Earth 1 [W2-GS-S1-405] Dynamic Earth 2 [W2-GS-S1-406] Mineralogy with the basics of crystallography [W2-GS-S1-024] Tectonics and Structural Geology [W2-GS-S1-410] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania, prostych i typowych, problemów geologicznych oraz wykonywać zadania inżyniera geologa w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:
- właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, także z zastosowaniem dostępnych baz danych, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji;
- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi stosowanych w naukach o Ziemi i środowisku, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. [W2-GS-S1-049_1] |
1GS_W1 [3/5] |
potrafi wypowiedzieć się w sposób komunikatywny i zrozumiały, w mowie i na piśmie na temat poznanych zagadnień geologicznych, również w wymaganych prawem formach: notatnika terenowego, raportu, projektu, dokumentacji i innych [W2-GS-S1-049_2] |
1GS_W1 [3/5] |
jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym:
- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych;
- dbałości o dorobek i tradycje zawodu inżyniera geologa. [W2-GS-S1-049_3] |
1GS_W2 [2/5] |
potrafi wykonać eksperymenty geologiczne oraz prace projektowe typowe dla inżyniera geologa, także z zastosowaniem techniki informatycznej, zinterpretować wyniki i poprawnie wnioskować. [W2-GS-S1-049_4] |
1GS_U11 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [W2-GS-S2-049_l_1] | 24 |
Demonstration-imitation [c06] Working with another teaching tool [d03] Laboratory exercise / experiment [e01] Project scheduling [e04] |
exam |
W2-GS-S1-049_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |