Geometryczne podstawy analizy przestrzennej Kierunek studiów: Geologia stosowana
Kod programu: W2-S1GS19.2024

Nazwa modułu: Geometryczne podstawy analizy przestrzennej
Kod modułu: W2-GS-S1-026
Kod programu: W2-S1GS19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu "Geometryczne podstawy analizy przestrzennej" jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez ćwiczenie jednoznacznego odwzorowywania figur przestrzennych na płaszczyźnie. Konieczność przedstawiania przestrzennych i liniowych struktur geologicznych na płaszczyźnie wymaga znajomości i zrozumienia zasad rzutowania. Wszelkie opracowania kartograficzne bazują na założeniach geometrycznych, więc właściwe ich rozumienie i wiedza, w jaki sposób zostały sporządzone jest niezbędna do poprawnego ich wykonywania i pełnego z nich korzystania.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna podstawowe pojęcia z zakresu geometrii wykreślnej, geometrycznych podstaw analizy przestrzennej, pogłębia wiedzę w zakresie wybranej problematyki, w tym np. wybrane zagadnienia z rzutu cechowanego, rzutu prostokątnego. [W2-GS-S1-026_1]
1GS_W1 [1/5]
opisuje i wyjaśnia zjawiska przestrzenne oraz przyczyny i skutki w zakresie rozmieszczenia przestrzennego związanego z geologią i górnictwem. [W2-GS-S1-026_2]
1GS_W2 [1/5] 1GS_U2 [1/5]
potrafi skonstruować proste relacje i zależności przestrzenne związane z podstawowymi zagadnieniami budowy geologicznej. [W2-GS-S1-026_3]
1GS_U3 [1/5]
zyskuje umiejętność wykonania projekcji kartograficznej i wizualizacji danych przestrzennych dotyczących budowy geologicznej. Uzyskuje zrozumienie relacji przestrzennych zdolność działania w sposób odnoszący się do przestrzeni. [W2-GS-S1-026_4]
1GS_U4 [1/5] 1GS_U5 [1/5]
w podejściu do geometrycznych podstaw analizy przestrzennej wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy wielowymiarowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; twórczego myślenia oraz otwartości na przestrzenne rozumienie zjawisk i procesów geologicznych. [W2-GS-S1-026_5]
1GS_U11 [1/5] 1GS_K1 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [W2-GS-S1-026_l_1] 12 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Praktyka [e05] 
zaliczenie W2-GS-S1-026_1 W2-GS-S1-026_2 W2-GS-S1-026_3 W2-GS-S1-026_4 W2-GS-S1-026_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)