Basis of geography
Field of study: Applied Geology
Programme code: W2-S1GS19.2024

Module name: | Basis of geography |
---|---|
Module code: | W2-GS-S1-012 |
Programme code: | W2-S1GS19.2024 |
Semester: | winter semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem propedeutycznego modułu Podstawy geografii jest powtórzenie i ewentualne uzupełnienie wiedzy ogólno geograficznej dotyczącej: sposobów orientowania się w terenie (ustalania kierunków świata, współrzędnych geograficznych, azymutów); regionalizacji fizycznogeograficznej Polski i Europy (zwrócenie uwagi na oficjalne nazwy jednostek geograficznych, ich położenie i granice); sieci hydrograficznej (położenie najważniejszych rzek) i jezior na terenie Polski i Europy; podziału administracyjnego Polski oraz Europy wraz z położeniem najważniejszych miast; najważniejszych obiektów fizycznogeograficznych na poszczególnych kontynentach oraz oceanach. Student nabywa podstawowe umiejętności samodzielnego określania swojego położenia w terenie, potrzebną do realizacji większości przyszłych zajęć terenowych oraz realizacji prac dyplomowych. Znajomość położenia podstawowych obiektów geograficznych pomaga w ogólnej orientacji i lepszym zrozumieniu treści przekazywanych w kolejnych modułach. Student nabywa umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji na podstawie różnego typu map i atlasów przydatnych w dalszych studiach oraz stosowania odpowiednich nazw geograficznych w opracowaniach geologicznych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna podstawowe pojęcia z zakresu geografii ogólnej i fizycznej oraz nazwy najważniejszych obiektów geograficznych [W2-GS-S1-012_1] |
1GS_W1 [1/5] |
potrafi wskazać na mapach najważniejsze regiony fizycznogeograficzne Polski i Europy, rzeki i jeziora, najważniejsze miasta Polski i Europy, najważniejsze krainy geograficzne na kontynentach oraz części oceanów; potrafi stosować odpowiednie nazewnictwo geograficzne do przygotowywania opracowań geologicznych [W2-GS-S1-012_2] |
1GS_U1 [1/5] |
potrafi wyznaczać na mapach topograficznych współrzędne geograficzne oraz azymuty kierunków [W2-GS-S1-012_3] |
1GS_U1 [1/5] |
jest świadomy przydatności wiedzy ogólno geograficznej wykorzystywanej w większości późniejszych modułów oraz do przygotowania pracy dyplomowej; [W2-GS-S1-012_4] |
1GS_K1 [3/5] |
wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy nowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; stara się uczyć samodzielnie w oparciu o dostępną literaturę, krytycznie oceniając stan własnej wiedzy [W2-GS-S1-012_5] |
1GS_K2 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [W2-GS-S1-012_l_1] | 24 |
Demonstration-imitation [c06] Screen presentation [c07] |
course work |
W2-GS-S1-012_1 |
lecture [W2-GS-S1-012_w_1] | 12 |
Screen presentation [c07] |
course work |
W2-GS-S1-012_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |