Interdyscyplinarne wyzwania nauk przyrodniczych Kierunek studiów: Geologia stosowana
Kod programu: W2-S1GS19.2024

Nazwa modułu: Interdyscyplinarne wyzwania nauk przyrodniczych
Kod modułu: W2-GS-S1-400
Kod programu: W2-S1GS19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu „Interdyscyplinarne wyzwania nauk przyrodniczych” jest umożliwienie studentowi poznania tych obszarów nauk przyrodniczych, gdzie dla poszerzenia istniejącego stanu wiedzy niezbędne jest interdyscyplinarne wykorzystanie metod i strategii poznawczych różnych dziedzin. Na przykładach badań naukowych z dziedzin takich jak kosmochemia, geologia/geochemia/mineralogia, archeometria i ochrona środowiska student zostanie zapoznany z wyzwaniami, jakie stawia przed badaczem nowoczesne podejście do badań przyrodniczych. Jednocześnie student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności praktyczne, niezbędne do zrozumienia metod stosowanych w naukach przyrodniczych. Po osiągnięciu efektów kształcenia modułu, integracja między różnymi dziedzinami wiedzy pozwoli studentowi w rozwijaniu głębokiego i jednocześnie spójnego rozumienia nauk przyrodniczych oraz świata.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk przyrodniczych [W2-GS-S1-400_1]
1GS_W1 [2/5] 1GS_W6 [2/5]
zna uwarunkowania środowiskowe działalności gospodarczej człowieka w zakresie nauk o Ziemi [W2-GS-S1-400_2]
1GS_W6 [2/5] 1GS_W2 [3/5]
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania prostych i typowych, problemów z dziedziny nauk przyrodniczych [W2-GS-S1-400_3]
1GS_W6 [3/5] 1GS_U1 [2/5] 1GS_U10 [1/5] 1GS_U3 [1/5]
potrafi przeprowadzić wybrane eksperymenty przyrodnicze [W2-GS-S1-400_4]
1GS_U10 [1/5] 1GS_U2 [3/5]
potrafi brać udział w debacie – przedstawiać jasno i oceniać obiektywnie różne opinie i stanowiska, szukając argumentów naukowych oraz dyskutować o nich. [W2-GS-S1-400_5]
1GS_U7 [2/5]
potrafi śledzić osiągnięcia nauk o Ziemi i środowisku, w tym najnowsze postępy technologiczne oraz konfrontować je z innymi dziedzinami nauki. Zdaje sobie sprawę z konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy. [W2-GS-S1-400_6]
1GS_U11 [2/5]
jest świadomy rzetelności zdobytej wiedzy i konieczności konfrontowania z nią obiegowych opinii pochodzących z różnych źródeł. [W2-GS-S1-400_7]
1GS_K1 [2/5]
jest świadomy ograniczonego zakresu zdobytej wiedzy i konieczności poszukiwania nowych informacji z wykorzystaniem rzetelnych i pewnych źródeł [W2-GS-S1-400_8]
1GS_K2 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [W2-GS-S1-400_l_1] 12 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praktyka [e05] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W2-GS-S1-400_3 W2-GS-S1-400_4 W2-GS-S1-400_5
wykład [W2-GS-S1-400_w_1] 12 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie W2-GS-S1-400_1 W2-GS-S1-400_2 W2-GS-S1-400_3 W2-GS-S1-400_6 W2-GS-S1-400_7 W2-GS-S1-400_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)