Psychological and pedagogical internship 1
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: | Psychological and pedagogical internship 1 |
---|---|
Module code: | W1-LO-S1-PPP1 |
Programme code: | W1-S1LO19.2024 |
Semester: | summer semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach „praktyk psychologiczno-pedagogicznych 1” (rok I studiów) studenci/studentki mają możliwość zapoznania się z organizacją pracy logopedy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, obserwują zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych zajęć profilaktycznych oraz diagnostyczno-terapeutycznych w tych placówkach. Celem praktyk jest również rozbudzenie i pogłębienie gotowości osób studiujących do podejmowania oddziaływań logopedycznych oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za wyniki podejmowanych działań. Istotnym celem jest ukierunkowanie studenta/studentki na pogłębianie wiedzy teoretycznej na temat działań wychowawczych i opiekuńczych i jej ugruntowanie poprzez obserwację praktycznych działań psychologa, pedagoga i logopedy. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna specyfikę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji i program realizacji doradztwa zawodowego uwzględniający treści wynikające z przepisów dotyczących doradztwa zawodowego [PPP1_1] |
LO_KN_W22 [4/5] |
zna ogólne zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w poradni psychologiczno-pedagogicznej i poza nią [PPP1_2] |
LO_KN_W23 [4/5] |
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne i terapeutyczne [PPP1_3] |
LO_KN_U21 [4/5] |
potrafi dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych [PPP1_4] |
LO_KN_U22 [4/5] |
potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze [PPP1_5] |
LO_U08 [4/5] |
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [PPP1_6] |
LO_U10 [4/5] |
jest gotów_a do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy [PPP1_7] |
LO_KN_K09 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
internship [PPP1_PRAKT] | 30 |
Internship [e05] |
course work |
PPP1_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Review of internship documentation [d03] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |