Nowe rytualności
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-N1KM19.2024

Nazwa modułu: | Nowe rytualności |
---|---|
Kod modułu: | W1-KM-N1-NR04 |
Kod programu: | W1-N1KM19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z formami nowych rytualności. W ramach modułu osoba studiująca poznaje interdyscyplinarne podejścia do rytualności, uwzględniając wiedzę historyczną, filozoficzną, religioznawczą, antropologiczną i socjologiczną oraz stosując metodę Erica W. Rothenbuhlera określa typowe rytualne koncepcje kultury i komunikacji, szczególnie uwzględniając rytualne wykorzystanie mediów, rytuały mediów, rytuały retoryczne, rytuały współczesnej sztuki oraz uroczystości i ceremonie publiczne. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość szans i zagrożeń dla człowieka we współczesnym zmediatyzowanym świecie oraz sposobów, w jakie w ich zidentyfikowaniu pomagają metody z zakresu ritual studies [K_01] |
W1-M01SN_K04 [4/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu ritual studies, rozwijać umiejętności badawcze, w tym analityczno-interpretacyjne zarówno w odniesieniu do wytworów kultury medialnej, jak i poświęconych im tekstów teoretyczno-metodologicznych, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego [U_01] |
W1-M01SN_U03 [4/5] |
umie logicznie, spójnie i merytorycznie argumentować w trakcie dyskusji i debaty, korzystając z poznanych ujęć ritual studies oraz formułować wnioski zarówno w pracy indywidualnej, jak i podczas pracy w grupie [U_02] |
W1-M01SN_U06 [5/5] |
ma uporządkowaną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę obejmującą terminologie, teorie i metodologie z zakresu nowych rytualności [W_01] |
W1-M01SN_W02 [5/5] |
zna i rozumie metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie medioznawstwa i wiedzy o komunikacji kulturowej [W_02] |
W1-M01SN_W05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W1-KM-K] | 10 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |