Pedagogika przedszkolna i szkolna
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: W1-S1LO19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika przedszkolna i szkolna |
---|---|
Kod modułu: | W1-LO-S1-PPS |
Kod programu: | W1-S1LO19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu „pedagogika przedszkolna i szkolna” student_ka zdobywa bazową wiedzę dotyczącą rozwoju ucznia i jego funkcjonowania w szkole i przedszkolu. Student/studentka ma wiedzę na temat edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, potrafi zidentyfikować ewentualne trudności z nią związane i tak zaplanować wsparcie, by dziecko uzyskało pomoc zgodną z jego potrzebami i możliwościami. Osoby studiujące rozpoznają również zainteresowania dzieci i potrafią je rozwijać. Dokonują wnikliwej obserwacji nie tylko uczniów, ale również siebie, doskonaląc swój warsztat i współpracując z innymi nauczycielami, specjalistami. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
dysponuje wiedzą na temat pedagogiki przedszkolnej i szkolnej, zna terminologię z nimi związaną [PPS_1] |
LO_W01 [4/5] |
ma informacje na temat ogólnego rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa i adolescencji; zna potrzeby, możliwości oraz ograniczenia, trudności uczniów; ma wiedzę na temat ich wychowania oraz konieczności rozwijania zainteresowań poprzez różnorodne formy, metody i aktywności [PPS_2] |
LO_KN_W06 [4/5] |
zna zagadnienia związane ze szkołą jako instytucją wychowawczą i zawodem nauczyciela; rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej; ma wiedzę o nauczycielach oraz uczniach, o zasadach ich współpracy; zna metody wychowawcze oraz zasady współpracy szkoły i rodziny ucznia [PPS_3] |
LO_KN_W15 [3/5] |
potrafi dokonać wnikliwej obserwacji rozwoju uczniów, ich potrzeb, zachowań, sposobu funkcjonowania w życiu społecznym; potrafi rozpoznawać zarówno ich trudności edukacyjne, jak i konieczność rozwijania zainteresowań i uzdolnień, zna proces wspomagania ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz znaczenie uczenia się przez całe życie [PPS_4] |
LO_KN_W21 [5/5] |
potrafi wdrażać działania profilaktyczne w placówce oświatowej związane z wcześniejszą wnikliwą analizą sytuacji i zdarzeń pedagogicznych – również tych stanowiących zagrożenie [PPS_5] |
LO_KN_U14 [4/5] |
potrafi współpracować w zespole terapeutycznym, uczyć się od innych i korzystać z poczynionych obserwacji [PPS_6] |
LO_KN_U20 [4/5] |
okazuje empatię i zrozumienie uczniom; rozumie konieczność niesienia pomocy uczniom potrzebującym wsparcia [PPS_7] |
LO_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPS_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
PPS_4 |
wykład [PPS_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
zaliczenie |
PPS_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |