Introduction to phoniatry
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: | Introduction to phoniatry |
---|---|
Module code: | W1-LO-S1-WFO |
Programme code: | W1-S1LO19.2024 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Przedmiot „wprowadzenie do foniatrii” przybliża główne wiadomości dotyczące procesów tworzenia głosu w normie i patologii na różnych etapach życia człowieka, ze szczególnym omówieniem patomechanizmów zaburzeń wymagających interwencji logopedycznej, np. dysfonii czynnościowych, organicznych, porażennych, dysfonii dziecięcej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie procesy rozwojowe w obrębie narządu głosu, dróg oddechowych i traktu głosowego [WFO_1] |
LO_W01 [3/5] |
rozróżnia główne jednostki chorobowe narządu głosu, zna sposoby ich diagnozowania, leczenia i wskazania dla rehabilitacji [WFO_2] |
LO_W03 [3/5] |
potrafi współpracować z lekarzem foniatrą w zakresie prowadzenia terapii logopedycznej u pacjenta z zaburzeniami fonacji [WFO_3] |
LO_U02 [3/5] |
potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i umie wykorzystywać opinie ekspertów w rozwiązywaniu problemów związanych z fonacją [WFO_4] |
LO_K01 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [WFO_W] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Explanation/clarification [a05] |
course work |
WFO_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |