Elementy zamówień publicznych
Kierunek studiów: Administracja
Kod programu: W5-S1AD19.2024
| Nazwa modułu: | Elementy zamówień publicznych |
|---|---|
| Kod modułu: | ezp_a1_05 |
| Kod programu: | W5-S1AD19.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Podczas zajęć Student nabywa wiedzę na temat specyfiki wydatkowania środków publicznych. Analizowane są podstawowe zagadnienia dotyczące systemu zamówień publicznych.
W ramach wykładu prezentowane są wymagania związane z przygotowaniem postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, w tym zasady oszacowania przedmiotu zamówienia,
a także jak dokonać opisu przedmiotu zamówienia oraz przygotować specyfikację warunków zamówienia. Omawiana są zasady, a także tryby udzielania zamówień publicznych. Ponadto, w zakresie przedmiotu Student nabywa wiedzę na temat środków ochrony prawnej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest gotów do wykonywania w pracy zawodowej zadań w zakresie wybranych instytucji zamówień publicznych w administracji publicznej, przestrzegając zasad etyki zawodowej [K01] |
K_K01 [3/5] |
potrafi prawidłowo posługiwać się terminologią z zakresu zamówień publicznych [U01] |
K_U04 [3/5] |
potrafi interpretować zjawiska prawne dotyczące zamówień publicznych zachodzące w administracji. [U02] |
K_U01 [4/5] |
ma wiedzę dotyczącą relacji i sposóbu funkcjonowania instytucji publicznych w zakresie zamówień publicznych [W01] |
K_W01 [3/5] |
ma wiedzę dotyczącą relacji (więzi) prawnych, politycznych i społecznych pomiędzy instytucjami i organami funkcjonującymi w systemie zamówień publicznych [W02] |
K_W05 [3/5] |
ma wiedzę dotyczącą terminologii prawniczej w zakresie zamówień publicznych [W03] |
K_W15 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
U01 |
| ćwiczenia [02] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||