Moduł specjalnościowy 1 - Technologia organiczna i nieorganiczna Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: Moduł specjalnościowy 1 - Technologia organiczna i nieorganiczna
Kod modułu: W4-TC-S1-5-MS1TON
Kod programu: W4-S1TC19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł specjalnościowy 1 - technologia organiczna i nieorganiczna ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi współczesnych technologii chemicznych realizowanych w skali przemysłowej. W ramach modułu zostaną przedstawione zagadnienia związane z technologią ceramiczną i tworzyw polimerowych oraz wybrane technologie metalurgiczne.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z zakresu organicznej i nieorganicznej technologii chemicznej, zna najważniejsze aspekty technologiczne związane z wytwarzaniem i zastosowaniem materiałów polimerowych, ceramicznych i metalicznych. [W4-TC-S1-5-MS1TON_01]
TCh_W01 [4/5] TCh_W06 [5/5]
Posiada umiejętność określania właściwości fizyko-chemicznych, mechanicznych i termicznych tworzyw polimerowych; zna podstawowe procesy technologiczne otrzymywania materiałów polimerowych. [W4-TC-S1-5-MS1TON_02]
TCh_U02 [4/5]
Posiada umiejętność określania właściwości fizyko-chemicznych, mechanicznych i termicznych materiałów ceramicznych; zna podstawowe procesy technologiczne otrzymywania materiałów ceramicznych. [W4-TC-S1-5-MS1TON_03]
TCh_U02 [4/5]
Posiada umiejętność określania właściwości fizyko-chemicznych, mechanicznych i termicznych stopów metali; zna podstawowe procesy technologiczne otrzymywania materiałów metalicznych. [W4-TC-S1-5-MS1TON_04]
TCh_U02 [4/5]
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania technologicznych problemów inżynierskich związanych z materiałami polimerowymi, ceramicznymi oraz metalicznymi. [W4-TC-S1-5-MS1TON_05]
TCh_K04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [W4-TC-S1-5-MS1TON_sf] 25 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Opis [a03] 
Odczyt [a04] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Obserwacja [e06] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W4-TC-S1-5-MS1TON_01 W4-TC-S1-5-MS1TON_02 W4-TC-S1-5-MS1TON_03 W4-TC-S1-5-MS1TON_04 W4-TC-S1-5-MS1TON_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)