Copywriting – warsztaty Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2024

Nazwa modułu: Copywriting – warsztaty
Kod modułu: W1-FP-E-S1-CW
Kod programu: W1-S1FP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Warsztaty są poświęcone specyfice pisania różnych unikalnych tekstów copywriterskich (zarówno tekstów na strony internetowe, ofert sprzedażowych, sloganów reklamowych, scenariuszy spotów reklamowych, jak i treści przeznaczonych do publikacji w mediach społecznościowych czy e-maili), które potrafią wzbudzać zainteresowanie odbiorców i sprzedawać produkty / usługi, a także najważniejszym platformom i narzędziom copywriterskim. W trakcie zajęć osoby uczestniczące dowiedzą się, w jaki sposób można połączyć kreatywność z umiejętnościami redakcyjno-korektorskimi. Warsztaty będą koncentrowały się między innymi na takich zagadnieniach jak: rodzaje copywritingu, dobre cechy copywritera, techniki perswazyjne, język korzyści i obaw, evergreen content, neuromarketing, storytelling, naming, branding, slogan reklamowy, body copy, SEO copywritting jako wsparcie strategii pozycjonowania, copywriting i call to action, architektura informacji, promocja sprzedaży, public relations czy event marketing.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie wpływ przemian cywilizacyjnych i technologicznych na piśmiennictwo i język polski oraz związki między nimi [01]
K_W05 [3/5]
zna zasady etyki w pracy copywritera i podstawowe prawa autorskie dotyczące tekstów copywriterskich [02]
K_W10 [4/5]
potrafi dokonywać krytycznej analizy zdobywanych informacji [03]
K_U04 [4/5]
umie odpowiednio klasyfikować i używać współczesne obiegi komunikacyjne [04]
K_U05 [4/5]
jest gotów do świadomego i skutecznego uczestniczenia w różnych kodach komunikacyjnych [05]
K_K02 [3/5]
jest gotów do odnajdowania się w zmiennych warunkach rynku pracy, oraz do przedsiębiorczego zachowania w jego obrębie [06]
K_K03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [Wr] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie 01 02 03 04 05 06
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)