Chemical aspects of nuclear power Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: Chemical aspects of nuclear power
Kod modułu: W4-TC-S1-6-CANP
Kod programu: W4-S1TC19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Chemiczne aspekty energetyki jądrowej ma za zadanie zapoznanie studentów z chemią atomową. Wstęp do chemii jądrowej: jądro atomowe, izotopy, radioaktywność, promieniowanie jonizujące, czas życia izotopów promieniotwórczych, trwałość jądra, procesy rozszczepienia i fuzji jądrowej, energia procesów jądrowych, rozszczepienie izotopu U-235 jako źródło energii, reaktory jądrowe i gospodarka odpadami. Ochrona przed niebezpiecznym promieniowaniem jonizującym, pomiar poziomu radioaktywności, kwestie bezpieczeństwa w wykorzystywaniu energii jądrowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi opisać procesy rozszczepienia i fuzji jądrowej i oszacować ilość uwalnianej energii. [W4-TC-S1-6-CANP_01]
TCh_W01 [4/5]
Wie jak działa typowy reaktor jądrowy. [W4-TC-S1-6-CANP_02]
TCh_W08 [4/5]
Zna zagrożenia promieniowaniem jonizującym. [W4-TC-S1-6-CANP_03]
TCh_U01 [4/5]
Jest świadomy możliwych zagrożeń dla zdrowia i środowiska odpadami jądrowymi. [W4-TC-S1-6-CANP_04]
TCh_U09 [4/5]
Jest w stanie włączyć się aktywnie w merytoryczną, opartą na faktach publiczną dyskusję o rozwoju i przyszłości energetyki jądrowej w Polsce [W4-TC-S1-6-CANP_05]
TCh_K04 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W4-TC-S1-6-CANP_sf_1] 10 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Projekcja [c02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
egzamin W4-TC-S1-6-CANP_01 W4-TC-S1-6-CANP_02 W4-TC-S1-6-CANP_03 W4-TC-S1-6-CANP_04
konwersatorium [W4-TC-S1-6-CANP_sf_2] 20 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie W4-TC-S1-6-CANP_01 W4-TC-S1-6-CANP_02 W4-TC-S1-6-CANP_05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)