Moduł dyplomowy Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: Moduł dyplomowy
Kod modułu: W4-TC-S1-7-MD
Kod programu: W4-S1TC19.2024
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 15
Cel i opis treści kształcenia:
Osoba studiująca w ramach pracy indywidualnej pod kierunkiem mentora (tutoring) poszerza wiedzę i umiejętności związane ze studiowanym kierunkiem, z naciskiem na umiejętne prowadzenie pracy badawczej, korzystanie z literatury naukowej i elektronicznych baz danych oraz opracowanie i prezentację wyników badań. Moduł ma na celu rozwijanie praktycznych umiejętności pracy laboratoryjnej (np. zapoznawanie się z zasadami dobrej praktyki laboratoryjnej, analitycznej i produkcyjnej; przygotowanie próbek do pomiaru, prowadzenie i planowanie reakcji syntez złożonych preparatów, zapoznawanie się z aparaturą badawczą i pomiarową i jej możliwościami). Osoba studiująca nabywa umiejętności korzystania z fachowego oprogramowania i języków programowania (w przypadku obrania zadań o charakterze obliczeniowym). Zajęcia w ramach modułu mają na celu wpojenie konieczności krytycznego spojrzenia na uzyskane wyniki i nauczenie identyfikacji potencjalnych błędów w stosowanej procedurze. W ramach zajęć osoba ucząca wykonuje część eksperymentalną projektu, niezbędną do napisania pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje wyniki swoich badań naukowych w formie pisemnej oraz prezentuje je w formie ustnej. Bierze także czynny udział w debacie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna główne zagadnienia poruszane w ramach studiów inżynierskich. [W4-TC-S1-7-MD_01]
TCh_W01 [5/5] TCh_W03 [5/5]
Potrafi przygotować pracę dyplomową w formie pisemnej w języku polskim lub obcym dotyczącą zagadnień realizowanych w ramach projektu inżynierskiego, stosując odpowiednie metody badawcze, analizę danych, uwzględniając aspekty zrównoważonego rozwoju. [W4-TC-S1-7-MD_02]
TCh_U01 [5/5] TCh_W14 [5/5]
Potrafi uczyć się samodzielnie. [W4-TC-S1-7-MD_03]
TCh_K04 [5/5]
Planuje i przeprowadza eksperymenty chemiczne (w tym teoretyczne), potrafi krytycznie analizować i interpretować zebrane dane, oceniając wiarygodność uzyskanych wyników. [W4-TC-S1-7-MD_04]
TCh_U02 [5/5] TCh_U05 [5/5] TCh_U10 [4/5]
Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w środowisku pracy oraz zasady dobrej praktyki laboratoryjnej, krytycznie analizuje zebrane dane, zwracając uwagę na ich zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz poszukując sposobów na minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo. [W4-TC-S1-7-MD_05]
TCh_U08 [4/5]
Zna i stosuje zaawansowane metody badawcze oraz techniki analizy danych potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. Potrafi posługiwać się niezbędnym sprzętem laboratoryjnym i aparaturą badawczą. [W4-TC-S1-7-MD_06]
TCh_U02 [5/5] TCh_U10 [3/5]
Umie korzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów w danej dziedzinie, poszukując opinii specjalistów dla wyjaśnienia wątpliwości i doskonalenia swojej pracy. [W4-TC-S1-7-MD_07]
TCh_K04 [4/5]
Ma świadomość konieczności systematycznej pracy nad badaniami o charakterze długoterminowym. [W4-TC-S1-7-MD_08]
TCh_U07 [5/5]
Kształtuje i doskonali zdolność autoprezentacji, debaty, poddaje konstruktywnej krytyce swoją aktywność podczas dyskusji naukowej. [W4-TC-S1-7-MD_09]
TCh_U01 [5/5]
Potrafi korzystać z literatury fachowej, baz danych oraz innych źródeł informacji w celu pozyskania niezbędnych informacji oraz potrafi dokonać oceny rzetelności pozyskanych informacji. [W4-TC-S1-7-MD_10]
TCh_U04 [4/5]
Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne. [W4-TC-S1-7-MD_11]
TCh_W13 [5/5]
Potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne. [W4-TC-S1-7-MD_12]
TCh_U09 [5/5]
Rozumie zasady etyki badawczej i potrafi je stosować w swojej pracy, w tym przestrzegając zasad uczciwości intelektualnej i unikania plagiatu zarówno w trakcie prowadzenia badań, jak i podczas przygotowywania pracy dyplomowej. [W4-TC-S1-7-MD_13]
TCh_W14 [2/5]
Potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację wyników swoich badań, jasno i zrozumiale przedstawiając cel, metody, wyniki oraz wnioski z uwzględnieniem perspektywy zrównoważonego rozwoju, podkreślając ich wpływ na społeczeństwo, środowisko naturalne i gospodarkę. [W4-TC-S1-7-MD_14]
TCh_U01 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
tutoring [W4-TC-S1-7-MD_sf_1] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W4-TC-S1-7-MD_01 W4-TC-S1-7-MD_03 W4-TC-S1-7-MD_04 W4-TC-S1-7-MD_07 W4-TC-S1-7-MD_08 W4-TC-S1-7-MD_13 W4-TC-S1-7-MD_14
seminarium [W4-TC-S1-7-MD_sf_2] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W4-TC-S1-7-MD_02 W4-TC-S1-7-MD_03 W4-TC-S1-7-MD_07 W4-TC-S1-7-MD_08 W4-TC-S1-7-MD_09 W4-TC-S1-7-MD_10 W4-TC-S1-7-MD_12 W4-TC-S1-7-MD_13 W4-TC-S1-7-MD_14
laboratorium [W4-TC-S1-7-MD_sf_3] 30 Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praktyka badawcza [e08] 
zaliczenie W4-TC-S1-7-MD_01 W4-TC-S1-7-MD_03 W4-TC-S1-7-MD_04 W4-TC-S1-7-MD_05 W4-TC-S1-7-MD_06 W4-TC-S1-7-MD_07 W4-TC-S1-7-MD_08 W4-TC-S1-7-MD_10 W4-TC-S1-7-MD_11 W4-TC-S1-7-MD_13
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)