Konwersatorium historycznoliterackie II Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S1FP19.2024

Nazwa modułu: Konwersatorium historycznoliterackie II
Kod modułu: W1-FP-S1-KH.2
Kod programu: W1-S1FP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Osoba studiująca realizuje konwersatoria historycznoliterackie stanowiące uzupełnienie głównego kursu historii literatury (wykład + ćwiczenia). Celem konwersatoriów jest bliższy i bardziej szczegółowy namysł nad wybranymi zjawiskami właściwymi danej epoce literackiej. Temat proponowanego konwersatorium powinien ujmować zjawiska/problemy uznawane za ważne i charakterystyczne dla właściwego okresu, ukazywać powiązanie literatury polskiej z innymi literaturami, kulturą, ideologią czy życiem społecznym. Konwersatorium historycznoliterackie II porusza zagadnienia związane głównie z literaturą oświecenia i romantyzmu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie omawiane zjawisko w powiązaniu z problematyką epoki literackiej (XVIII i XIX w), której ono dotyczy [01]
K_W03 [3/5]
zna i rozumie aktualny stan wiedzy dotyczącej omawianego zjawiska, a także różne stanowiska badawcze dotyczące literatury epoki oświecenia i romantyzmu [02]
K_W04 [4/5]
zna i rozumie kulturowy i cywilizacyjny kontekst omawianego zjawiska w ujęciu diachronicznym i synchronicznym (oświecenie, romantyzm) [03]
K_W07 [4/5] K_W08 [4/5]
potrafi sformułować i przedstawić interpretację omawianego zjawiska z uwzględnieniem wiedzy historycznoliterackiej (dot. literatury oświecenia i romantyzmu) i zewnętrznych kontekstów [04]
K_U04 [4/5] K_U05 [4/5]
jest gotów do wieloaspektowego omawiania i wartościowania stanowisk badawczych odnoszących się do omawianego zjawiska oraz oświecenia i romantyzmu [05]
K_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [K] 15 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie 01 02 03 04 05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)