PROJEKTOWANIE ILUSTRACJI KSIĄŻKOWEJ I PRASOWEJ CZ.2
Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: W6-SMGR19.2024
| Nazwa modułu: | PROJEKTOWANIE ILUSTRACJI KSIĄŻKOWEJ I PRASOWEJ CZ.2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-GR-SM-PIKP.2 |
| Kod programu: | W6-SMGR19.2024 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Istotą przedmiotu jest projektowanie ilustracji związanej z tekstem – w książce zarówno tradycyjnej, jak i cyfrowej oraz tekstami publicystycznymi – prasowymi. Jej funkcja powinna być zarówno informacyjna jak i artystyczna. W dobie unifikacji komunikatów wizualnych bardzo ważny jest nacisk na indywidualny, skoncentrowany na różnorodnej formie graficznej obraz, który w sposób oryginalny i jednocześnie funkcjonalny będzie interpretował, wyjaśniał tekst.
Realizacja modułu wymaga analitycznego podejścia do tekstu i jego przeznaczenia (np. czym innym jest tekst beletrystyczny, a czym innym naukowy) przy użyciu różnorodnych środków graficznych takich jak np.: rysunek, akwarela, kolaż, monotypia, klasyczna grafika, fotografia oraz szeroko pojęty warsztat narzędzi cyfrowych (pakiet Adobe) |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej, związanej ze specyfiką pracy w zakresie projektowania ilustracji i elementów związanych z grafiką wydawniczą. [W6-GR-SM-PIKP.2_1] |
GRMA_W01 [2/5] |
Potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie środki graficzne tworząc ilustrację książkową i prasową [W6-GR-SM-PIKP.2_2] |
GRMA_U10 [2/5] |
Wykazuje się kompleksową umiejętnością przygotowania materiałów do publikacji. [W6-GR-SM-PIKP.2_3] |
GRMA_U13 [2/5] |
Jest przygotowany do pracy jako projektant ilustracji książkowej i prasowej lub związanej z tą dziedziną pracy, w tym do efektywnej komunikacji z producentami, klientami i innymi specjalistami. [W6-GR-SM-PIKP.2_4] |
GRMA_K06 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-GR-SM-PIKP.2_fs_1] | 45 |
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-GR-SM-PIKP.2_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||