Praktyki terenowe uczestniczące - prowadzenie zajęć arteterapeutycznych 1
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Praktyki terenowe uczestniczące - prowadzenie zajęć arteterapeutycznych 1 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_PRTU_1 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Praktyki uczestniczące stwarzają studentom możliwość prowadzenia zajęć arteterapeutycznych, opracowanych i prowadzonych pod kierunkiem opiekuna praktyk (nauczyciela akademickiego).
Wybór grupy dokonany jest w oparciu o analizę preferencji wieku uczestników oraz znajomość specyfiki funkcjonowania grupy. Teren praktyk stanowić będą placówki edukacyjne, opiekuńcze, wychowawcze, rehabilitacyjne, diagnostyczno-terapeutyczne.
Student rozwija umiejętności metodyczne, wykorzystując wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych arteterapii. Realizuje projekty artystyczne z uwzględnieniem interdyscyplinarnego łączenia mediów artystycznych, a przede wszystkim aplikuje je adekwatnie do potrzeb i możliwości percepcyjnych i wykonawczych uczestników. Studenci dodatkowo uczą się współpracy, bowiem zajęcia prowadzą w parach ko-terapeutycznych. Analizują sposób i jakość nawiązania kontaktu z uczestnikami, dokonują weryfikacji trafności zastosowanych metod i form. Definiują także swoje zasoby interpersonalne, wskazują na mocne strony oraz wyodrębniają obszary mniej satysfakcjonujące, nad którymi warto podjąć pracę rozwojową. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zdobywa wiedzę na temat procesów grupowych i specyfiki funkcjonowania uczestników działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych. [S1_AR_PRTU_1_01] |
ART_W14 [1/5] |
Student nabywa umiejętności metodyczne wykorzystując wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych i praktycznych arteterapii. [S1_AR_PRTU_1_02] |
ART_U07 [4/5] |
Student dokonuje analizy i oceny własnych działań arteterapeutycznych, wskazuje na obszary wymagające modyfikacji lub doskonalenia. [S1_AR_PRTU_1_03] |
ART_U19 [2/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego udziału w grupach i instytucjach, które prowadzą działalność artystyczną i terapeutyczną oraz pełnienia w nich określonych ról i zadań, myśląc w sposób przedsiębiorczy [S1_AR_PRTU_1_04] |
ART_K07 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [S1_AR_PRTU_1] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Praktyka [e05] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
S1_AR_PRTU_1_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |