Praktyki asystenckie terenowe - arteterapia Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: Praktyki asystenckie terenowe - arteterapia
Kod modułu: S1_AR_PRAT
Kod programu: W3-S1AR19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem praktyk asystenckich jest poznanie specyfiki i struktury placówek wsparcia, wychowania, opieki, rehabilitacji, które wykorzystują różnorodne metody i formy arteterapii bądź też takie, w których wskazane byłoby wprowadzenie czynnika arteterapeutycznego. Wizytowane placówki dedykowane są różnym grupom wiekowym i problemowym, aby studenci mogli zweryfikować swoje preferencje dotyczące wieku i sytuacji życiowej uczestników, dla których mogliby zaoferować działania arteterapeutyczne. Celem praktyk jest zatem inspirowanie i motywowanie do kreowania zawodowej przyszłości. Wizytowane miejsca mogą stanowić potencjalny teren realizacji projektów dyplomowych oraz obszar samorealizacji w zawodzie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę teoretyczną, którą wykorzystuje podczas obserwowania działań arteterapeutycznych nazywając poszczególne ogniwa zajęć i wskazując na czynniki leczące. [S1_AR_PRAT_01]
ART_W01 [2/5]
Student posiada wiedzę na temat różnorodnych środowisk edukacyjnych, wsparcia, rozwoju, opieki, profilaktyki i terapii oraz wiedzę dotyczącą funkcjonowania ich uczestników i prowadzonej działalności edukacyjno-terapeutycznej, rehabilitacyjnej czy prewencyjnej. [S1_AR_PRAT_02]
ART_W14 [1/5]
Student potrafi uważnie obserwować, rozpoznawać, analizować i interpretować zjawiska i sytuacje społeczne wykorzystując zdobytą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i z zakresu terapii. [S1_AR_PRAT_03]
ART_U02 [4/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa i współpracy w grupach i instytucjach realizujących działania artystyczne i terapeutyczne pełniąc przydzielone mu role i zadania. [S1_AR_PRAT_04]
ART_K07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [S1_AR_PRAT] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Analiza SWOT [b10] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie S1_AR_PRAT_01 S1_AR_PRAT_02 S1_AR_PRAT_03 S1_AR_PRAT_04
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)