Fakultet 3 (pedagogiczny)
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Fakultet 3 (pedagogiczny) |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_F3P |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Oferta fakultetów przygotowywana jest zgodnie z zainteresowaniami sygnalizowanymi przez studentów i corocznie modyfikowana. Student wybiera trzy moduły do zaliczenia, których treści zorientowane są wokół: plastyki, muzyki i pedagogiki (stąd krotność fakultetów). Fakultet pedagogiczny będzie mieć charakter warsztatowy. Student nauczy się rozumienia arteterapii i jej miejsca w oddziaływaniach terapeutyczno-wychowawczych. Celem fakultetu pedagogicznego jest zaprezentowanie szerokiego wachlarza metod pedagogicznych, edukacyjno-terapeutycznych, które można powiązać z działaniem arteterapeutycznym. Studenci dowiedzą się, w jaki sposób aplikować arteterapię bezpośrednio w pracę terapeutyczno-wychowawczą ukierunkowaną przede wszystkim na osoby neuroróżnorodne. Zdobędzie także wiedzę na temat różnych środowisk wychowawczych. Poprzez działania praktyczne zostaną ukazane związki i relacje między sztuką i pedagogiką, obie dyscypliny wykorzystują podobne środki artystyczne (muzyka, taniec, rysunek, ruch). Istotna będzie nauka komunikowania i nawiązywania kontaktu terapeutycznego, który w arteterapii jest czynnikiem leczącym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student sprawnie wiąże wiedzę pedagogiczną na temat różnych środowisk wychowawczych, procesów grupowych, możliwości integrowania zespołów z działaniem arteterapeutycznym. [S1_AR_F3P_01] |
ART_W11 [2/5] |
Student swobodnie pracuje ciałem i używa głosu jako instrumentu ekspresji i komunikacji w działaniach artystycznych ukierunkowanych na wykorzystanie terapeutycznego potencjału rysunku, muzyki oraz tańca i ruchu. [S1_AR_F3P_02] |
ART_U13 [2/5] |
Student prezentuje wysokie umiejętności interpersonalne, w prawidłowy sposób komunikuje się werbalnie i pozawerbalnie, postawą otwartości i serdeczności znosi bariery komunikacyjne i zachęca do nawiązania kontaktu, tworząc tym samym atmosferę do jednoczących działań arteterapeutycznych. [S1_AR_F3P_03] |
ART_K03 [1/5] |
Student jest gotów do empatycznego rozumienia i elastycznego myślenia oraz sprawnego przeformułowania przebiegu zajęć adekwatnie do zaobserwowanych potrzeb uczestników i zaistniałej sytuacji [S1_AR_F3P_04] |
ART_K06 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [AR_F3P_WR] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
S1_AR_F3P_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |