Superwizja 2 Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: Superwizja 2
Kod modułu: S1_AR_SW_2
Kod programu: W3-S1AR19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest rozwijanie umiejętności i kompetencji terapeutycznych w oparciu o doświadczenia z pracy własnej studenta. W ramach modułu analizowane są problemy, wyzwania i refleksje pojawiające się w toku przygotowania, realizacji i podsumowania (ewaluacji) autorskich działań terapeutycznych. Moduł służy analizie zrealizowanych działań, w których uczestnik modułu pełnił rolę terapeuty. W ramach modułu uczestnikowi proponowana jest wspólna analiza wykonanej pracy terapeutycznej pod kątem pojawiających się zasobów i wyzwań oraz dalszego rozwoju swoich kompetencji zawodowych i osobistych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę z zakresu psychologii, psychoterapii, pedagogiki i arteterapii i rozumie powiązania i zależności pomiędzy wiedzą teoretyczną a procesami obserwowanymi w własnej praktyce terapeutycznej. [AR_SW_2_01]
ART_W01 [1/5]
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk pojawiających się podczas jego pracy terapeutycznej, w tym określić jakość relacji terapeutycznej, poziom oporu, nazwać zachodzące procesy grupowe i etapy pracy terapeutycznej. Potrafi analizować je w powiązaniu z wiedzą z obszaru pedagogiki, psychologii, psychoterapii i arteterapii. [AR_SW_2_02]
ART_U02 [1/5]
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii, psychoterapii, pedagogiki i arteterapii w celu tworzenia, analizowania i interpretowania własnych działań terapeutycznych. Analizując własną pracę terapeutyczną potrafi umiejscowić ją w kontekście teorii, dzięki czemu potrafi generować rozwiązania pojawiających się problemów oraz przewidywać skutki własnych działań terapeutycznych. [AR_SW_2_03]
ART_U06 [4/5]
Student potrafi współdziałać w zespole z innymi specjalistami w ramach własnej pracy arteterapeutycznej, potrafi odróżnić granice swojej roli od innych ról w zespole, m.in. roli psychoterapeuty, terapeuty zajęciowego, pedagoga. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić arteterapeutyczne działania pod kątem organizacyjnym. [AR_SW_2_04]
ART_U18 [3/5]
Student potrafi dokonać analizy własnych działań arteterapeutycznych pod kątem procesu terapeutycznego i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. [AR_SW_2_05]
ART_U19 [1/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności terapeutycznych, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania się zawodowego, poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. [AR_SW_2_06]
ART_K01 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [AR_SW_2_Ć] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Prezentacja [c07] 
Symulacja [e07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie AR_SW_2_01 AR_SW_2_02 AR_SW_2_03 AR_SW_2_04 AR_SW_2_05 AR_SW_2_06
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)